W 2009 r. w Polsce sprzedano ponad 2,8 miliona komputerów. Z tego 1,8 mln stanowiły notebooki, a ponad 1 milion komputery stacjonarne.

Trudna sytuacja ekonomiczna minionego roku mocno dała się we znaki branży komputerowej i po raz pierwszy w swojej historii rynek sprzedaży PC się zmniejszył – i to o 23 proc. w stosunku rocznym – powiedział Damian Godos, analityk IDC Polska odpowiedzialny za badania rynku komputerów. Jeszcze w latach 2005 – 2007 rynek rósł o ponad 30 proc. rocznie, a nawet w 2008 roku, mimo relatywnie słabego czwartego kwartału, zanotowaliśmy 15-proc. wzrost sprzedaży rok do roku.

 

IDC PC Tracker to cokwartalne badanie rynku komputerowego w Polsce prowadzone nieprzerwanie od 2000 roku, które obejmuje komputery stacjonarne, przenośne oraz serwery x86 zmontowane i/lub sprzedane przez firmy, nie obejmuje komputerów zmontowanych przez użytkowników prywatnych we własnym zakresie.