W sieciach mamy chyba nową modę na konkursy dla konsumentów. W ubiegłym miesiącu Media Markt rozstrzygnął głośną akcję „Bierz co chcesz” – zwycięzca miał 2,5 minuty na wybranie w markecie produktów, które potem otrzymał do domu za darmo (łącznie w ciągu 150 sekund doniósł do kasy sprzęt o wartości 255 tys. zł). Podobna nagroda czeka uczestnika zabawy organizowanej przez sieć Avans, ale tym razem akcja rozegra się w Internecie.

Otóż w konkursie Avansu może wziąć udział każdy, kto w dniach od 18 marca do 3 kwietnia zarejestruje się na stronie www.avans.pl i odpowie na postawione pytanie. Spośród nadesłanych zgłoszeń jurorzy wybiorą pięć. Ich autorzy spotkają się w finale. Uczestnik, który w ciągu 2 minut wrzuci do wirtualnego koszyka produkty o największej łącznej wartości, otrzyma je wszystkie za darmo.

Akcji Wielkie Klikanie towarzyszy kampania reklamowa w telewizji i w Internecie. Avans liczy na to, że promocja przyciągnie klientów do e-sklepu – Wierzymy, że zachęceni zabawą internauci wrócą do nas już jako klienci i dokonają prawdziwych zakupów na www.avans.pl – mówi Grzegorz Ożóg, dyrektor ds. sprzedaży internetowej w Avansie.

Media Markt planuje podobne przedsięwzięcie do 'Bierz co chcesz’, bo głośna akcja zapewniła promocję na szeroką skalę (ok. tysiąc publikacji). W czasie trwania konkursu według wirtualnemedia.pl Media Markt wydał na reklamy cennikowo ponad 4 mln zł.