Wiceszef Samsunga o popycie w Polsce
Rośnie zainteresowanie Polaków sprzętem elektronicznym – twierdzi wiceprezes Samsunga, Maciej Filipkowski. Jego zdaniem przyszłość należy do urządzeń zintegrowanych z odzieżą.
Według przedstawiciela koreańskiej marki w naszym kraju dobrze
sprzedają się nie tylko tablety, lecz też telewizory z aplikacjami. Są
one wykorzystywane w 74 proc. sprzedanych telewizorów. Według Macieja
Filipkowskiego to jedna z najwyższych średnich w Europie. W przypadku
tabletów na popularności zyskują modele 8-calowe.
– Myślę, że
8-calowe urządzenia są w tej chwili najciekawszą ofertą na rynku, jeśli
chodzi o rozmiar, bo są wystarczająco duże, żeby na nich wygodnie
pracować, a odpowiednio małe, żeby się zmieściły do torebki czy do
teczki – mówi Filipkowski agencji Newseria.
Według wiceprezesa
Samsung Electronics Polska przyszłością są jednak urządzania
'wearables’, czyli elektronika 'do noszenia na sobie’, często
zintegrowana z odzieżą, jak kurtki z wbudowanymi głośnikami czy
sensorami biometrycznymi.
– Większość firm już ma buty,
wyposażone w sensory, które komunikują się ze smartfonem, opaski, które
także 'rozmawiają’ ze smartfonem i liczą nasze kroki. Takiego sprzętu
będzie coraz więcej. Ułatwia on nie tylko uprawianie sportów, ale też
codzienne życie – mówi Maciej Filipkowski.
Samsung
rozwija ofertę w tej kategorii. Ostatnio pokazał swoje najnowsze dzieło –
telefon Note 3 z dotykowym zegarkiem, współpracującym ze smartfonem. –
Zegarkiem możemy kontrolować działanie telefonu, telefonem działanie
zegarka, odbierać telefon, używać kamery w zegarku razem z telefonem – wylicza wiceprezes. – I najciekawsza funkcja moim zdaniem – pozwala znaleźć za pomocą zegarka zgubiony telefon – i odwrotnie.
Podobne aktualności
Samsung 10-krotnie zwiększył zysk
Poprawa koniunktury na rynku DRAM i NAND podbiła zyski koncernu.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.