Do 2014 r. sprzedaż w handlu detalicznym w Polsce zwiększy się o 28 proc. (do 494,65 mld zł) w porównaniu z 2010 rokiem, a rynek elektroniki będzie należał do najszybciej rozwijających się segmentów – przewiduje brytyjska firma badawcza BMI. Za rosnącym popytem mają stać coraz wyższe dochody konsumentów, którzy będą wydawać więcej pieniędzy na zakupy towarów nie związanych z codziennymi potrzebami. Pod tym względem polskie społeczeństwo będzie upodabniać się do zachodnich. Według BMI atutem Polski jest także struktura wiekowa społeczeństwa – Ponad 37 proc. mieszkańców naszego kraju ma 20-44 lata, a młodzi ludzie zdaniem firmy badawczej chętnie sięgają po nowości, więcej środków przeznaczają na towary przemysłowe.

Klienci będą również coraz częściej kupować i poszukiwać informacji o produkcie w Internecie. Jak wynika z przygotowanego przez Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego w Polsce w 2009 odnotowano 22-procentowy wzrost sprzedaży w sieci (na zakupy online wydano 13,43 mld zł), za rok 2010 r. wartość sprzedaży przekroczy zapewne 15 mld zł. W nadchodzących latach rynek ma rosnąć ok. 20 proc. rocznie. Będzie zwiększać się także wartość sprzedaży produktów kupionych 'pod wpływem Internetu’ (np. dzięki informacjom znalezionym w sieci). W 2009 r. wynosiła ona około 26 mld zł, tj o prawie 60 proc. więcej niż rok wcześniej.