Polski rynek przeglądarek: Chrome Mobile z największym wzrostem
Gemius sprawdził, czy Polacy serfują w Internecie za pomocą tych samych przeglądarek, co rok temu.

Według firmy badawczej w minionym roku ponad dwukrotnie wzrósł ruch z przeglądarek mobilnych w polskiej sieci. W grudniu 2012 r. wynosił 4 proc., podczas gdy na zakończenie 2013 r. – 9 proc. Posiadacze smartfonów i tabletów najczęściej używają przeglądarek mobilnych opartych na silniku WebKit (6 proc. udziału w ruchu internetowym) ? w tym głównie Safari Mobile. Popularnością cieszy się również Chrome Mobile (1 proc.) i Opera Mini (1 proc.).
Największy, dziesięciokrotny wzrost zanotował Chrome Mobile. Przez rok jego udział w ruchu internetowym zwiększył się z 0,2 proc. do 1,3 proc. Natomiast największy spadek dotyczy Nokia Browser (z 0,2 proc do 0,1 proc.).
Z kolei internauci, którzy używają komputerów, nadal najbardziej cenią sobie Firefoksa. W grudniu 2013 r. z tej przeglądarki pochodziło 39 proc. ruchu polskiej sieci. Na drugim miejscu, tak jak przed rokiem, uplasował się Google Chrome (30 proc.), a na trzecim Internet Explorer (15 proc.). W porównaniu do danych sprzed roku największym wzrostem może pochwalić się przeglądarka Google’a. Jej udział w ruchu internetowym wzrósł o ponad jedną dziesiątą (wzrost z 26 proc. do 30 proc.). Natomiast największy spadek, o jedną szóstą, zanotowała przeglądarka Microsoftu (spadek z 18 proc. do 15 proc.).
Dane pochodzą z badania ruchu na stronach www (gemiusTraffic), które Gemius prowadzi w ponad 20 krajach Europy oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej.
Podobne aktualności
Trzy najpopularniejsze e-sklepy z elektroniką
Trzy marki dużych detalistów okazują się najbardziej znane polskim internautom. Co istotne, wzrosła liczba kupujących w sieci.
Najpopularniejsze serwisy e-commerce
Allegro, Ceneo, Media Expert są na topie. Polskie e-sklepy zyskały, stracił chiński gigant.
E-sprzedawcy opanowują handel elektroniką
Polacy coraz częściej kupują w internecie komputery, oprogramowanie i sprzęt mobilny. Lokalnym sprzedawcom rośnie zagraniczna konkurencja - wynika z raportu Gemiusa.