Spółka chmurowa polskiego koncernu IT rośnie o 30 proc.
Polski rynek chmury jeszcze bardziej przyspieszy - przewiduje szef firmy.
Wydatki na chmurę w 2023 r. wzrosną w kraju o 23,9 proc., do 3,6 mld zł – prognozuje PMR.
Asseco Cloud zwiększyło przychody o 30 proc. rok do roku w I półroczu 2023. Liczy na utrzymanie co najmniej takiej dynamiki za cały 2023 r. – poinformował prezes spółki, Lech Szczuka, według ISBnews.
W 2022 r. spółka chmurowa Asseco osiągnęła przychody na poziomie 44,8 mln zł i 6,3 mln zł zysku netto. Czyli wzrost o 30 proc. oznaczałby obrót bliski 60 mln zł.
Asseco Cloud powstała w 2021 r. Specjalizuje się we wspieraniu klientów w projektowaniu, wdrażaniu i obsłudze rozwiązań chmurowych.
Prezes Lech Szczuka liczy na dalszy silny wzrost tego biznesu w związku z rozwojem rynku chmurowego w Polsce. Dynamika prognozowana przez PMR na 2023 r. to blisko 24 proc. r/r (3,6 mld zł). Zdaniem szefa Asseco Cloud ten rynek będzie rósł jeszcze szybciej.
Według raportu PwC 38 proc. firm w Polsce wdrożyło chmurę we wszystkich lub większości obszarów swojej działalności. Hamulcem są ograniczenia budżetowe przedsiębiorstw, niedobór talentów i niewystarczające możliwości technologiczne.
Słabo zainteresowanie chmurą wśród polskich przedsiębiorców wypada w badaniu dla EY, gdzie 12 proc. pytanych zadeklarowało, że będzie w chmurze przechowywać większość lub całość swoich zasobów w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Głównymi barierami w migracji według odpowiedzi respondentów są koszty i obawy związane z bezpieczeństwem.
Celem Asseco Cloud jest natomiast nie tylko ekspansja w Polsce, ale też w Europie. Kolejne spółki już powstają na Słowacji i Bałkanach.
„Asseco będzie miało europejską chmurę” – zapowiadał w kwietniu br. prezes Asseco Poland, Adam Góral.
W I poł. 2023 r. przychody całej Grupy Asseco wyniosły globalnie 8,5 mld zł, co oznacza wzrost o 3,2 proc. r/r), a zysk netto dla akcjonariuszy spadł o 7 proc. r/r, do 230,5 mln zł.
Podobne aktualności
Asseco: 2 mld zł sprzedaży w polskim segmencie, niższy zysk
Polski segment Asseco pokazał sprzedaż wyższą o 13 proc. w 2023 r., podczas gdy za granicą nastąpił spadek obrotów.
W Rzeszowie za 10 mln zł powstał pierwszy w Polsce samorządowy SOC
Po inwazji Rosji na Ukrainę w mieście wzrosło ryzyko cyberataków.