Social media w odwrocie?
Gartner zaprzewiduje, że 50 proc. konsumentów ograniczy swoje interakcję z mediami społecznościowymi do 2025 roku.
Badanie Gartnera przeprowadzone między lipcem a sierpniem 2023 r. wśród 263 konsumentów wykazało, że 53 proc. konsumentów uważa, iż obecny poziom mediów społecznościowych obniżył się w porównaniu z rokiem poprzednim lub pięcioma latami wstecz. Do najważniejszych przyczyn takiego postrzegania social mediów należą: rozprzestrzenianie się dezinformacji, toksyczne bazy użytkowników i powszechność botów. Dodatkowo respondenci są zaniepokojeni wpływem przewidywanego wykorzystania GenAI w mediach społecznościowych. 7 na 10 konsumentów zgadza się, że większa integracja GenAI w mediach społecznościowych zaszkodzi ich doświadczeniu.
– Media społecznościowe pozostają głównym kanałem inwestycyjnym dla marketingu cyfrowego, ale konsumenci aktywnie próbują ograniczyć ich wykorzystanie – powiedziała Emily Weiss, starszy dyrektor ds. Badań w Gartner Marketing Practice. – Ponieważ zmienia się charakter korzystania z mediów społecznościowych, CMO muszą w odpowiedzi skupić swoje strategie na pozyskiwaniu i utrzymaniu lojalności klientów.
Inne badanie Gartnera przeprowadzone wśród 305 konsumentów w maju 2023 r. wykazało, że 72 proc. z nich uważa, że generatory treści oparte na sztucznej inteligencji mogą rozpowszechniać fałszywe lub wprowadzające w błąd informacje.
– Budowa i brak zaufania do zdolności sztucznej inteligencji będą napędzać niektórych konsumentów do poszukiwania marek i interakcji wolnych od AI – powiedziała Weiss.
Podobne aktualności
Narzędzia technologiczne a skuteczność sprzedawców
Zbyt duża liczba tych pierwszych nie pomaga osobom odpowiedzialnym za sprzedaż B2B w osiąganiu celów.
90 proc. firm wdroży chmurę hybrydową do 2027 r.
Organizacje poszukują zintegrowanych platform - twierdzą analitycy.
Niedobory energii ograniczą 40 proc. centrów danych AI
„Wybuchowy wzrost hiperskalowych centrów danych w celu wdrożenia GenAI powoduje nienasycony popyt na energię, który przekroczy zdolność dostawców" - twierdzi ekspert.