Aż 97 proc. pracowników deklaruje wykorzystanie AI w pracy przynajmniej raz w tygodniu, najczęściej do automatyzacji powtarzalnych zadań – według raportu Avanade.

Jak uważa 79 proc. ankietowanych, narzędzia oparte na generatywnej AI w przyszłości będą miały wpływ nawet na 20 godz. ich tygodniowego czasu pracy. Większość (63 proc.) podkreśla jednak potrzebę podniesienia kompetencji w zakresie korzystania z AI.

Obawa o bezpieczeństwo

Niemal połowa pracowników (49 proc.) nie ma pewności, czy procesy zarządzania ryzykiem w ich organizacji są wystarczająco skuteczne, aby firma mogła bezpiecznie integrować Gen AI we wszystkich obszarach działalności. Tylko 48 proc. ankietowanych przedsiębiorstw posiada regulacje dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji, której mają zapewnić pracownikom bezpieczeństwo w ramach wdrożeń.

Dwie branże na czele wdrożeń w Polsce

Prym w implementacji technologii AI w Polsce wiodą branże finansowa i handlu detalicznego. Firmy handlowe wykorzystują AI m.in. do poprawy obsługi klienta i optymalizacji łańcucha dostaw, natomiast finansowe weryfikują możliwości technologii AI w zakresie personalizacji usług kreowanych dynamicznie w oparciu o zbierane i analizowane dane. Widzimy także potencjał wykorzystania Gen AI w branży medycznej, gdzie automatyzując część powtarzalnych czynności odciąży zarówno pracowników administracyjnych, jak i lekarzy” – komentuje Bartłomiej Antczak, Country Manager Avanade w Polsce.


Informacje zawiera „Generative AI Organizational Readiness Report” opublikowany przez Avanade.