Nowy model biznesowy ma zmienić Black Pointa
W II kw. br. obroty grupy wyniosły 14,51 mln zł i były podobne jak w rok wcześniej, natomiast przychody samego Black Pointa stopniały o 20 proc. Spadki mają zahamować nowe usługi i produkty.
Grupa miała w minionym kwartale 25,5 tys. zł straty netto, co jest dużo lepszym wynikiem niż 457,6 tys. zł straty w II kw. ub.r. Skonsolidowany zysk brutto w II kw. br. wyniósł 40 tys. zł wobec 400 tys. zł straty w II kw. 2014 r.
Spółka Black Point S.A osiągnęła w II kw. br. 6,52 mln zł przychodów ze sprzedaży, tj. o 19 proc. mniej niż rok wcześniej. Wypracowała zysk netto na poziomie 390 tys. zł (wobec 370 tys. zł straty netto w II kw. 2014 r.). Zarząd twierdzi, że poprawiła się rentowność obu marek (Black Point i Printe).
Eco Service ma już większe przychody niż Black Point – w II kw. br. było to 8,95 mln zł (+14 proc. r/r), a zysk brutto to 220 tys. zł. Rok wcześniej była strata.
„Skonsolidowane oraz jednostkowe wyniki finansowe spółek grupy Black Point wykazują istotny, ale niezadawalający postęp w porównaniu do II kwartału roku poprzedniego” – ocenia zarząd spółki.
Zarząd tłumaczy, że słabsze niż przewidywane wyniki spółki Black Point są spowodowane pogarszającą się sytuacją w branży, czyli spadkami na rynku materiałów eksploatacyjnych, głównie w detalu.
W ocenie spółki rozwój mogą przynieść nowe, innowacyjne technologie druku oraz kanały dystrybucji.
Zarząd informuje, że stworzono nowy model biznesowy grupy, który „zakłada wprowadzenie nowych, innowacyjnych produktów i usług w grupie Black Point, które pozwolą zrewolucjonizować nie tylko portfel produktów i usług w grupie, ale także rynek na którym działa.”
Działania spółki obejmują dywersyfikację oferty i nowe usługi. Mianowicie w ub.r. uruchomiono szkolenia sprzedażowe i techniczne dla partnerów (Akademia Black Point i Centrum Serwisowe). W IV kw. ub.r. ruszył autoryzowany ogólnopolski serwis dla partnerów. W I kw. br. do oferty dodano system do zarządzania flotą drukarek (MPS). W II kw. br. poszerzono asortyment o produkty do czyszczenia urządzeń biurowych (pod marką Pure & Clear). Firma rozpoczęła ponadto sprzedaż drukarek marki Pantum jako jej wyłączny dystrybutor w Polsce.
Zarząd dodaje, że w II kw. br. wartość zapasów Black Pointa spadła o 17 proc. rok do roku, a zobowiązań o 26 proc.
Podobne aktualności
Black Point: niższa sprzedaż, wyższe zyski
Obecna strategia spółki skupia się m.in. na rozwoju sprzedaży B2B poprzez długoletnich partnerów - informuje nowy prezes.