W IV kw. 2023 r. spółka Black Point osiągnęła 5,83 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza spadek z 7,91 mln zł (o 26 proc. r/r).

Poprawiła się natomiast rentowność. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 3,4 mln zł wobec 3,66 mln zł rok wcześniej, co oznacza rekordową marżę 58 proc. Wzrósł również zysk operacyjny (0,88 mln zł wobec 0,76 mln zł) i zysk netto (0,6 mln zł wobec 0,48 mln zł). EBIDTA okazała się nieco niższa r/r (0,95 mln zł wobec 1,1 mln zł).

Nasza obecna strategia skupia się na dywersyfikacji oferty produktowej, ekspansji sprzedaży internetowej w Polsce i na rynkach zagranicznych oraz progresie sprzedaży B2B poprzez długoletnich partnerów handlowych w Polsce” – napisał w liście do akcjonariuszy nowy prezes Black Pointa, Piotr Kurzeja.

Jak informuje, spółka w IV kw. ub.r. dzięki działaniom optymalizacyjnym osiągnęła rekordową marżę brutto ze sprzedaży, rentowność netto wzrosła do 10 proc., tym niemniej miniony kwartał stanowił okres wyzwań związanych z trudną sytuacją gospodarczą na rynkach globalnych.

„Spółka konsekwentnie działała w celu zwiększenia udziału w rynku, sprzedaży oraz intensyfikacji rozwoju nowych grup produktowych i kanałów dystrybucji. Inwestycje w nowe kanały i produkty zaczynają przynosić efekty” – informuje Piotr Kurzeja.

Jak zauważa, w IV kw. 2023 r. Black Point odnotował kilkukrotny wzrost sprzedaży mebli ergonomicznych rok do roku. Ich udział w przychodach firmy wzrósł do ponad 11,5 proc. w porównaniu do niespełna 1 proc. w 2022 r.

W całym 2023 r. Black Point wypracował 23,2 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 25,8 mln zł w 2022 r. Zysk netto wyniósł 0,75 mln zł vs. 0,88 mln zł.