Po wzroście sprzedaży o 26 proc. r/r w I kw. 2023 r. (do 6,87 mln zł), drugi kwartał br. nie był już tak dobry dla Black Pointa. Wrocławska firma odnotowała spadek przychodów o 16 proc. r/r, do 5,14 mln zł. EBIDTA zmniejszyła się do 0,39 mln zł wobec 0,64 mln zł przed rokiem. Spółka miała 0,07 mln zł straty netto. Rok wcześniej było 0,24 mln zł zysku.

Powodem dołka był spadek zbytu materiałów eksploatacyjnych do druku w kanale sprzedaży tradycyjnej, związany z ogólną sytuacją gospodarczą. Ponadto spółka według zapewnień kontynuuje inwestycje w nowe produkty, usługi i kanały sprzedaży, co obecnie obniża rentowność.

Ponad 50 proc. marży

Jak podkreśla w liście do akcjonariuszy prezes Kamila Yamasaki, pomimo trudnego rynku optymalizacja procesów pozwoliła wypracować rekordową marżę brutto na sprzedaży w II kwartale br. Wyniosła ona 52,85 proc. w porównaniu z 45,38 proc. przed rokiem

Trzy strategiczne cele

Aktualna strategia Black Pointa ma na celu przede wszystkim dywersyfikację oferty produktowej, poprzez wdrażanie nowych produktów i usług spoza druku, ekspansję sprzedaży internetowej za granicą i rozwój sprzedaży poprzez długoletnich partnerów handlowych w Polsce – informuje prezes. Zapowiada dalsze wdrażanie projektów optymalizacyjnych w celu wzrostu rentowności.