Notebooki daleko w tyle za tabletami
W 2014 r. światowy rynek wchłonie o 80 proc. więcej tabletów niż notebooków - prognozuje Digitimes Research.
Według analityków sprzedaż notebooków w całym br. sięgnie ok. 160 mln szt., czyli dużo mniej niż w najlepszym po wybuchu kryzysu 2011 r. (ponad 200 mln szt.). Trend spadkowy nie będzie już jednak tak silny jak w 2013 r. (sprzedaż skurczyła się o 10,6 proc.), a komputery przenośne pozostaną ważnym segmentem rynku IT, zwłaszcza w firmach. Na rynek notebooków nadal będzie miała wpływ rosnąca popularność tabletów. Digitimes Research prognozuje, że w 2014 r. sprzedaż tych urządzeń sięgnie 289 mln szt. wobec ok. 230 mln w 2013 r. W przypadku smartfonów wynik sięgnie ok. 1,2 mld urządzeń.
Podobne aktualności
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.
Laptopy z AI będą miały już 50 proc. udziału w sprzedaży w 2025 r.
Sprzedaż komputerów wzrośnie w tym roku. Są dwa zasadnicze powody.
Popyt na notebooki wzrośnie w 2024 r.
Zastosowania sztucznej inteligencji będą kluczem do zwiększenia sprzedaży w ciągu 2 - 3 lat - zdaniem analityków.