Najpopularniejsze witryny e-commerce
Według najnowszego badania Megapanel PBI/Gemius niekwestionowanym liderem e-commerce w Polsce jest Allegro, które w maju br. miało 11,6 mln użytkowników. Najwyżej sklasyfikowany sklep z elektroniką znalazł się na 15. pozycji.
Pod względem liczby użytkowników i zasięgu (61,47 proc.) Grupa Allegro jest ponad dwukrotnie lepsza od drugiego w zestawieniu portalu zbiorowych zakupów Groupon.pl (4,6 mln użytkowników, 24,37 proc.). Na trzecim miejscu uplasowała się porównywarka cen Nokaut.pl (2,7 mln, 14,47 proc.).
Groupon zdecydowanie wyprzedził trzy serwisy zbiorowych zakupów, które znalazły się w pierwszej dwudziestce – citeam.pl (10), gruper.pl (14) mydeal.pl (20). Spośród sklepów z elektroniką najpopularniejszy okazał się euro.com.pl, należący do sieci RTV Euro AGD.
Ranking witryn e-commerce (maj 2011)
|
Nazwa |
Użytkownicy (real users) |
Odsłony krajowe ogółem |
Zasięg |
|
|
|
1 |
Grupa Allegro.pl – |
11 607 129 |
4 525 184 070 |
61,47% |
|
|
|
2 |
groupon.pl |
4 602 500 |
– |
24,37% |
|
|
|
3 |
nokaut.pl |
2 731 679 |
10 290 144 |
14,47% |
|
|
|
4 |
Grupa Spolecznosci.pl – E-commerce |
2 088 186 |
69 615 747 |
11,06% |
|
|
|
5 |
Grupa Onet.pl – E-commerce |
2 046 270 |
124 828 610 |
10,84% |
|
|
|
6 |
archiwumallegro.pl |
1 970 929 |
– |
10,44% |
|
|
|
7 |
okazje.info.pl |
1 896 853 |
10 152 403 |
10,04% |
|
|
|
8 |
aukcjoner.pl |
1 692 826 |
– |
8,96% |
|
|
|
9 |
Grupa Wirtualna Polska – Orange – E-commerce |
1 670 613 |
52 026 853 |
8,85% |
|
|
|
10 |
citeam.pl |
1 608 589 |
– |
8,52% |
|
|
|
11 |
skapiec.pl |
1 492 956 |
– |
7,91% |
|
|
|
12 |
bonprix.pl |
1 334 723 |
– |
7,07% |
|
|
|
13 |
merlin.pl |
1 199 268 |
– |
6,35% |
|
|
|
14 |
gruper.pl |
1 155 735 |
– |
6,12% |
|
|
|
15 |
euro.com.pl |
1 122 453 |
– |
5,94% |
|
|
|
16 |
tchibo.pl |
1 115 983 |
– |
5,91% |
|
|
|
17 |
Grupa Ebay |
1 064 286 |
– |
5,64% |
|
|
|
18 |
empik.com |
1 012 116 |
– |
5,36% |
|
|
|
19 |
alejka.pl |
1 009 632 |
– |
5,35% |
|
|
|
20 |
mydeal.pl |
961 632 |
– |
5,09% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Źródło: Megapanel PBI/Gemius |
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.