Elektronika w zakupowej czołówce w Internecie
Już 79 proc. internautów w kraju kupuje online.
W obliczu rosnącej konkurencji sprzedawcy muszą monitorować preferencje klientów i stale ulepszać doświadczenia zakupowe – radzi dyrektor.
Elektronika uplasowała się na drugim miejscu w top 10 kategorii z największą sprzedażą (według wartości – GMV) w sklepach na platformie IdoSell. Podobne tendencje pokazują dane AtomStore – w 2023 r. elektronika była na 3 pozycji pod względem wartości sprzedaży na tej platformie.
Duży wzrost odnotowano w czasie pandemii. W 2021 r. najchętniej kupowano smartfony i komputery (wzrost o 168 proc. r/r) – wg IdoSell.
Według raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2023” 79 proc. internautów kupuje online, to prawie o 1/3 więcej niż przed 2020 rokiem.
IdoSell należy do IAI Group, kontrolowanej przez MCI. GMV (łączna wartość sprzedanych towarów) w e-sklepach na na tej platformie wynosi ponad 16 mld zł, a w AtomStore ok. 2,3 mld zł (w 2023 r.).
„Rośnie konkurencja na rynku e-commerce. Sprzedawcy muszą nie tylko monitorować zmieniające się preferencje klientów dotyczące produktów, ale także nieustannie ulepszać doświadczenie zakupowe. Ważne jest, aby było ono coraz bardziej intuicyjne, przyjemne i szybkie, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych” – radzi Justyna Pliś, Head of Marketing w AtomStore.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.