Elektronika uplasowała się na drugim miejscu w top 10 kategorii z największą sprzedażą (według wartości – GMV) w sklepach na platformie IdoSell. Podobne tendencje pokazują dane AtomStore – w 2023 r. elektronika była na 3 pozycji pod względem wartości sprzedaży na tej platformie.

Duży wzrost odnotowano w czasie pandemii. W 2021 r. najchętniej kupowano smartfony i komputery (wzrost o 168 proc. r/r) – wg IdoSell.

Według raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2023” 79 proc. internautów kupuje online, to prawie o 1/3 więcej niż przed 2020 rokiem.

IdoSell należy do IAI Group, kontrolowanej przez MCI. GMV (łączna wartość sprzedanych towarów) w e-sklepach na na tej platformie wynosi ponad 16 mld zł, a w AtomStore ok. 2,3 mld zł (w 2023 r.).

„Rośnie konkurencja na rynku e-commerce. Sprzedawcy muszą nie tylko monitorować zmieniające się preferencje klientów dotyczące produktów, ale także nieustannie ulepszać doświadczenie zakupowe. Ważne jest, aby było ono coraz bardziej intuicyjne, przyjemne i szybkie, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych” – radzi Justyna Pliś, Head of Marketing w AtomStore.