Mobilna rewolucja? Jeszcze na to za wcześnie
Ruch mobilny w polskiej sieci, w porównaniu z ubiegłym rokiem, zwiększył się dwukrotnie. Mimo to generuje tylko 5 proc. odsłon w cyfrowej przestrzeni.
Smartfony i tablety nie zdominowały jeszcze ruchu w Internecie. Polacy z sieci korzystają przede wszystkim za pośrednictwem desktopów. Nowe urządzenia przenośne odpowiadają za ponad 5 proc. wszystkich odsłon w polskiej przestrzeni wirtualnej.
To wynik kwietniowego badania ruchu na witrynach internetowych przeprowadzonego przez Gemiusa. Można z tego wyciągnąć wniosek, że zbyt wcześnie zaczęto mówić o mobilnej rewolucji.
Największy ruch generują urządzenia firmy Apple (odpowiadają za ok. 33 proc. odsłon dokonywanych za pomocą sprzętu przenośnego). Samsung uzyskał 28-proc. udział i jednocześnie zanotował największą dynamikę wzrostu w stosunku do ubiegłego roku – 25 proc. (tempo wzrostu Apple’a – 2 proc.). Zmniejsza się udział urządzeń Sony i Nokii w ruchu sieciowym.
Podobne aktualności
PC i smartfony z AI będą stanowić 22 proc. rynku w 2024 r.
Klienci łatwo nie zapłacą więcej za PC AI. Będą wymagać istotnych powodów do inwestycji - twierdzi Gartner.
Konsumenci oszczędzają na smart home, chcą niezawodnego internetu
U prawie połowy ankietowanych osłabł zapał do wdrażania nowych technologii i gadżetów do domu.
Jakiego Internetu chcą użytkownicy?
Wnioski z Cisco Broadband Survey 2023 dotyczą również Polaków.