Od 1 grudnia 2011 r. Agnieszka Orłowska pełni funkcję dyrektora zarządzającego. Obowiązki prezesa przejmie 1 stycznia 2012 r. Będzie odpowiedzialna za rozwój i zarządzanie centrum, a także za nadzór i koordynację strategicznych projektów.

Agnieszka Orłowska ma 15-letnie doświadczenie w branży, z HP jest związana od 2007 r. Początkowo odpowiadała za projekty obejmujące zarządzanie wiedzą, jakością, komunikacją i HR dla centrów usług HP w regionie EMEA. Od 2009 do 2010 r. była GBS Operations Managerem we wrocławskim centrum HP. W 2011 r. zarządzała usługami dla jednego z kluczowych klientów. 

Według HP awans Agnieszki Orłowskiej pokazuje rosnące znaczenie tzw. kompetencji miękkich, związanych np. z zarządzaniem kadrami na najwyższych stanowiskach menedżerskich, umiejętnością komunikacji. Elementem strategii koncernu jest wyrównywanie szans kobiet i mężczyzn w strukturach firmy. We wrocławskim ośrodku 60 proc. menedżerów to kobiety. HP stawia na panie także na najwyższych stanowiskach. We wrześniu br. dyrektorem zarządzającym HP została Meg Whitman.

Globalne Centrum Usług Biznesowych HP powstało w 2005 roku. Jest jednym ze strategicznych ośrodków HP w regionie EMEA. Zatrudnia ponad 2 tys. specjalistów i menedżerów. Centrum ma klientów w ponad 50 krajach, realizuje przede wszystkim usługi obejmujące finanse i księgowość, marketing i sprzedaż, zarządzanie łańcuchem dostaw, zakupy i HR. 

– Chcemy stać się strategicznym ośrodkiem usługowym HP na świecie, rozbudowując i rozwijając kluczowe procesy biznesowe – mówi Agnieszka Orłowska.

Nowa prezes będzie podlegać Jackowi Levernesowi (wiceprezes HP Global Business Services EMEA i członek zarządu HP Europe).

– Centrum w Polsce może już niedługo stać się kluczową jednostką, realizującą projekty Knowledge Process Outsourcing w całej sieci HP. Ma wszystkie zasoby i kompetencje, by odgrywać taką rolę – twierdzi Jacek Levernes.