IDC: wzrost sprzedaży komputerów w II kwartale 2010 r.
Według IDC w II kwartale br. na całym świecie sprzedano 81,5 miliona komputerów. To o 22 procent więcej niż w tym samym okresie 2009 roku.
Liderem światowego rynku w II kwartale było HP z udziałem 18,1 procent. Klienci kupili ponad 14,7 mln komputerów tej firmy, tj. o 12,2 procent więcej niż w II kwartale 2009 roku. Na drugim miejscu uplasował się Dell z 13-procentowym udziałem i ponad 10 tysiącami sprzedanych urządzeń. W przypadku Della sprzedaż zwiększyła się o 19,1 procent. Trzeci był Acer (12,6 proc., sprzedaż 10,2 tys. sztuk), który poprawił swój wynik o ponad jedną piątą. Kolejne miejsca zajęły Lenovo (udział 10,2 proc.), Toshiba (5,3 proc.) oraz Asus (5.3 proc.). Pozostali vendorzy mieli mniej niż 5 procent rynku. W odniesieniu do II kwartału 2009 roku największy wzrost sprzedaży liczonej w sztukach odnotował Asus (83,6 proc.). Dzięki temu w ciągu minionego roku udział firmy w światowym rynku zwiększył się o połowę.
Podobne aktualności
AI nadal nie jest głównym motorem sprzedaży PC
"Microsoft, Apple i Google muszą udowodnić potrzebę lokalnie przetwarzanej AI, aby uniknąć negatywnej reakcji ze strony producentów sprzętu i użytkowników końcowych” - twierdzą eksperci.
Dostawy notebooków spadły o 26 proc. w październiku br.
Ograniczenie gromadzenia zapasów w Europie i Ameryce Płn. spowodowało wyraźny dołek.
Rynek chmury w EMEA szybko wzrośnie do 2028 r.
„Zapotrzebowanie na skalowalną infrastrukturę na żądanie stale rośnie” - twierdzi dyrektor.