Nowy sprzęt ma spełnić wymagania największych graczy na rynku, takie jak skalowalność i niskie koszty użytkowania, atrakcyjny cenowo serwis i wsparcie. Konfiguracje, ceny i dostępność zostaną podane w późniejszym terminie.

Razem z Foxconnem HP chce czerpać większe profity z rosnącego rynku infrastruktury serwerowej do cloud computingu. IDC prognozuje, że rynek infrastruktury i usług związany z Big Data w 2014 r. osiągnie wartość 16,1 mld dol., rosnąc 6 razy szybciej niż cały rynek IT. Wprowadzając nową ofertę HP liczy na większy kawałek tego tortu. Szefowa firmy, Meg Whitman, wyznała, że widząc niedawne wyniki IBM (sprzedaż niektórych linii serwerów znacznie spadła, nawet do 40 proc.), stwierdziła, że jest okazja do zdobycia lepszej pozycji na rynku. Oprócz wspólnej oferty z Foxconnem, HP nadal będzie sprzedawać własne linie serwerów. Foxconn produkuje dla HP m.in. urządzenia ProLiant. Wchodząc w joint venture z HP poszukuje profitów, które będą większe niż marże na produkowanym przez firmę sprzęcie. Partnerzy liczą na takich klientów jak Amazon czy Google, którzy zaopatrują się w rozwiązania serwerowe bezpośrednio w firmach ODM. Jak dotąd zarabiają na nich głównie Quanta i Winstron.