Rozwiązanie o nazwie HP Big Data Discovery Experience as a Service, jest oparte na wdrożonej w tym roku platformie HAVEn, która wykorzystuje technologie firm przejętych przez HP – Autonomy, Vertica i Arcsight.

Big Data Discovery Experience umożliwia klientom wypróbowanie i ocenę nowych narzędzi do analizy wielkich zbiorów danych. Dział usług dla przedsiębiorstw HP dostarcza takie produkty jak Customer Intelligence (zbieranie informacji o klientach), Supply Chain and Operations (łańcuch dostaw i działania operacyjne) i Sensor Data Analytics (analiza danych z czujników).
 
Nowe rozwiązania umożliwiają analizę zarówno danych usystematyzowanych (zawartość bazy danych) i nieusystematyzowanych (wiadomości e-mail, dane z mediów społecznościowych, dane cyfrowe i maszynowe). Można również stosować takie metody jak klasyfikacja i rozpoznawanie wzorców, w odniesieniu do dźwięków, tekstów i obrazów, a także analizę statystyczną dużych, złożonych zbiorów danych.