Według Pracuj.pl liczba ofert pracy dla specjalistów od e-commerce wzrosła od końca ub.r. ponad dwukrotnie – w IV kw. 2012 r. liczba ogłoszeń w tej branży wyniosła 1,3 tys., a w III kw. 2013 r. było ich już 3 tys. Łącznie od stycznia do końca listopada br. na Pracuj.pl opublikowano 8978 ofert pracy skierowanych do fachowców e-commerce oraz osób zajmujących się Internetem i nowymi mediami, co oznacza wzrost o 54 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2012 r. Większe zapotrzebowanie na kadry e-commerce serwis odnotował już w I kw. br. Wtedy liczba ofert była większa o 9 proc. niż rok wcześniej, ale II kw. przyniósł wzrost o 40 proc., a w III kw. było ponad dwukrotnie więcej propozycji pracy niż w III kw. 2012 roku.

– W III kwartale br. najczęściej szukano programistów stron www, specjalistów ds. sprzedaży internetowej i handlowców oraz specjalistów od SEM, SEO i marketingu internetowego – informuje Elżbieta Flasińska z Grupy Pracuj, do której należy Pracuj.pl. 

Najwięksi gracze stale prowadzą rekrutację. Np. Grupa Allegro ma obecnie do obsadzenia 115 stanowisk. W większości poszukuje osób do działów związanych z e-commerce oraz IT – na zatrudnienie mogą liczyć kandydaci ze znajomością języka Java oraz specjaliści od systemów mobilnych. Najwięcej ofert pracy dotyczy serwisu Allegro, nieco mniej Ceneo, PayU i Tablica.pl.

Duży popyt na kadry wiąże się z rozwojem polskiego e-commerce. Na koniec br. przewidywana wartość rynku to 26 mld zł, o 20 proc. więcej niż w 2012 r. Według prognoz wzrost będzie kontynuowany w 2014 r., a tym samym będzie praca w firmach specjalizujących się w handlu internetowym.