Z informacji zebanych przez zanox – firmę zajmującą się reklamą internetową – wynika, że na rynku e-commerce zyskuje na znaczeniu nowy trend – sprzedaż z bezpłatną wysyłką. Według Deloitte 71 proc. respondentów jest bardziej skłonnych do zrobienia zakupów w takim sklepie, który towar wysyła za darmo. Z kolei według danych Gemiusa za 2012 r. jest to 34 proc. Zagraniczne e-sklepy wchodzące na polski rynek (nie są związane z branżą IT, jak Zalando, Sarenza) rezygnują z opłat za dostarczenie towaru oraz jego ewentualne odesłanie. Fakt, że bezpłatna wysyłka może przyciągnąć klientów, zdaniem zanoksa potwierdza popularność Dnia Darmowej Dostawy (ostatnio uczestniczyło w nim ponad 1,8 tys. sklepów, jedna czwarta poinformowała o wzroście obrotów o ponad 200 proc.). Kolejnym sposobem na zainteresowanie konsumentów ofertą sprzedawcy są bezpłatne infolinie.

Według zanoksa darmowa dostawa oraz częstsze zakupy z pomocą urządzeń mobilnych to ważne trendy na polskim rynku e-commerce w 2013 roku.