Według danych od 5 największych vendorów oraz 3 głównych firm ODM w listopadzie br. na światowy rynek zostało dostarczonych o ponad 10 proc. notebooków więcej niż w październiku br. Miesiąc wcześniej odnotowano spadek (październik w porównaniu z wrześniem), jednak w ostatnich tygodniach zakupy producentów są większe w związku ze świątecznym szczytem. Za wzrostem dostaw na całym rynku w dużej mierze stoi HP, które w minionym miesiącu zamówiło 4 mln urządzeń, tj. o 60 proc. więcej niż w październiku, co oznacza dla spółki historyczny rekord. W przypadku amerykańskiego koncernu na stabilnym poziomie są zakupy laptopów dla firm, jest także spore zapotrzebowanie na najtańszy sprzęt konsumencki.

W 2015 r. Digitimes Research przewiduje niewielki spadek na całym rynku. Większość sprzętu sprzeda 5-6 największych marek, mali dostawcy pozostaną w niszy.

Maleje natomiast zainteresowanie vendorów tabletami. Digitimes Research prognozuje w 2014 r. minimalny wzrost dostaw, zaś w 2015 r. ponad 10-procentowy globalny spadek. Dwóch producentów będzie miało największy udział. 

Analitycy spodziewają się, że największe marki: Apple, Lenovo, Samsung, HP, Asus, Dell i Acer przebudują swoją strategię i line-upy notebooków i tabletów, nie podając jednak, w jakim kierunku mogą pójść zmiany. W każdym razie zdaniem analityków wywrą one wpływ na rynek komputerów przenośnych I tabletów.