Według Astera Papazyana, prezesa Della w Polsce, obecnie ponad 80 proc. sprzedaży firma realizuje w kooperacji z partnerami, a odsetek ten będzie rosnąć, co jest związane ze strategią producenta. Koncern w coraz większym stopniu staje się dostawcą kompleksowych rozwiązań informatycznych, a udział partnerów jest często niezbędny do ich wdrażania i utrzymania. Aster Papazyan podkreślił, że Dell ma obecnie ofertę obejmującą każdy segment rynku IT (co także oznacza, że biznes komputerowy pozostanie jej częścią). Portfolio uzupełniły niedawne akwizycje.

Zdaniem firmy będzie zwiększać się popyt na rozwiązania informatyczne wspierające biznes, jak narzędzia do gromadzenia, przetwarzania i analizy dużej ilości danych (Big Data). Według informacji przedstawionych przez producenta, obecnie 80 proc. wydatków na IT firmach to koszt utrzymania infrastruktury. Dell przekonuje, że można zmienić te proporcje, tak aby połowa wydatków na IT była przeznaczana na robienie biznesu. Zaprezentowano m.in. rozwiązanie o nazwie Dell Create, przeznaczone dla przedsiębiorstw z branży mediowej i przemysłu rozrywkowego. Jest to kompleksowa usługa, która – według producenta – ma na celu obniżenie kosztów działalności firmy i zwiększenie wydajności, usprawniając pracę i przepływ informacji na podstawie analizy środowiska IT klienta.