Context: tablety to dobry biznes dla detalistów
W kanale dystrybucyjnym sprzedaż tabletów wzrosła o 350 proc. w ciągu roku – poinformował Context na podstawie danych z największych rynków europejskich.
Firma badawcza zwraca uwagę, że wcześniej wiele tabletów było sprzedawanych online, ale obecnie dostawców interesują także tradycyjne sklepy, gdzie klient może wziąć do ręki i wypróbować urządzenie. W styczniu i lutym 2013 r. prawie 60 proc. tabletów sprzedanych w kanale dystrybucyjnym (dane pochodzą z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Włoch) miało zainstalowanego Androida. Sprzęt z Windows 8 osiągnął 2 proc. udziału. Pierwsza trójka najpopularniejszych urządzeń to Samsung Galaxy Tab 2 7.0, Galaxy Tab 2 10, Nexus 7.
Context podkreśla, że w czasie, gdy sprzedaż tabletów wzrosła ponad 4-krotnie, popyt na komputery w kanale dystrybucyjnym spadł.
Podobne aktualności
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.