Firma badawcza porównała wielkość wpływów firm dystrybucyjnych w ciągu 38 tygodni 2011 r. (do 25 września) z analogicznym okresem 2010 r. Okazało się, że przychody firm wzrosły o 12,96 proc. To najlepszy wynik wśród 15 krajów europejskich (Austria, Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania i Irlandia). Polscy dystrybutorzy na plusie zakończyli także ostatnie uwzględniane w najnowszej statystyce 4 tygodnie (od 29 sierpnia do 25 września). W porównaniu z 4 tygodniami zeszłego roku wartość sprzedaży była wyższa o 7,02 proc. W zestawieniu tydzień do tygodnia (tydzień 38, czyli 19-25 września, versus tydzień 38 ub. roku) wzrost przychodów wyniósł 17,68 proc.

Wyniki polskich dystrybutorów wyglądają bardzo dobrze na tle europejskiego rynku. W badaniu rok do roku (38 tygodni) Context odnotował średni wzrost o 2,24 proc., natomiast przy porównaniu 4-tygodniowym był spadek prawie 3 proc., a tygodniowym – ponad 4 proc.

Dane pochodzą z panela dystrybucyjnego Contextu.