Według raportu IDC „Poland’s Cloud Services Market 2011-2015 Forecast and 2010 Competitive Analysis“ w 2010 roku wartość rynku cloud computingu w Polsce (chmura prywatna i publiczna) stanowiła blisko 7 proc. wartości całego segmentu outsourcingu IT szacowanego na ponad 520 mln dol. Spodziewany jest jednak szybki rozwój chmury. Prognozowana średnioroczna stopa wzrostu do roku 2015 to 33 proc. (dla całego rynku usług IT – średnio ok. 5 proc.). 

Zdaniem IDC dzięki edukacji użytkowników i promowaniu cloud computingu polskie firmy podchodzą do tematu z rosnącym zainteresowaniem. Wśród argumentów za wprowadzeniem chmury klienci najczęściej wymieniają optymalizację kosztów, szybkość wdrożenia i elastyczność rozwiązań. Jak na razie więcej jest ofert „public cloud“, nieco trudniej o zamknięte wdrożenia w obszarze chmury prywatnej. Na naszym rynku obecna jest większość wiodących globalnych dostawców rozwiązań cloud, ale coraz aktywniejsze są lokalne przedsiębiorstwa. Operatorzy telekomunikacyjni oferują usługi tego typu samodzielnie i we współpracy z dostawcami rozwiązań IT. 

– Choć cloud computing jest tematem gorącym, w najbliższym czasie nie będzie odgrywał dominującej roli w porównaniu z tradycyjnym modelem korzystania z technologii ICT. Jest to głównie spowodowane tym, że decyzja o wejściu w chmurę zależy od wielu czynników, nie tylko efektywności i kosztów. Liczą się rola rozwiązań informatycznych, strategia firmy, przekonania i doświadczenia. Jednak pewne trendy obserwowane są już teraz. Większość organizacji będzie musiała rozważyć możliwość skorzystania z nowych rozwiązań – mówi Ewa Zborowska, analityk IDC.