Chińska marka smartfonów wychodzi z Polski
Decyzje dotyczą nie tylko naszego kraju.
Vivo w minionym tygodniu potwierdziło, że opuści polski rynek. Wcześniej firma zaprzeczyła nieoficjalnym informacjom o takich zamiarach.
Zapowiada, że zostanie utrzymana obsługa klienta i aktualizacje oprogramowania. Vivo weszło na polski rynek trzy lata temu. Marka należy do korporacji BKK Electronics, która jest także właścicielem innej dużej marki smartfonów, Oppo.
Vivo ogłosiło również, że zaprzestaje sprzedaży w Niemczech. To rezultat przegranego z Nokią procesu o naruszenie patentów fińskiej firmy, który dotyczył także Oppo. W kwietniu br. sąd w Mannheim orzekł, że producenci wykorzystywali w swoich smartfonach opatentowane technologie Nokii (chodzi o WLAN) i sprzedawali je bez uprawnionej licencji. W efekcie obie marki wstrzymały biznes za Odrą.
W Europie w I kw. 2023 r. Vivo miało mniej niż 3 proc. udziału w mocno spadającym rynku (-23 proc. r/r) – według Counterpoint Research. Cały rynek to 38 mln szt.
Na świecie Vivo w I kw. 2023 r. dostarczyło 20,8 mln smartfonów (na 280,2 mln szt. na całym rynku), spadając o 18 proc. r/r (ok. 4,5 mln szt.) czyli bardziej niż rynek.
Podobne aktualności
Smartfony: silny wzrost po 10 trudnych kwartałach
"Poszukiwanie możliwości komercjalizacji fali generatywnej sztucznej inteligencji pozostaje kluczowe dla wszystkich graczy w ekosystemie urządzeń” - twierdzi ekspert.
Dostawy smartfonów GenAI wzrosną czterokrotnie do 2027 r.
Sztuczna inteligencja stanie się niezbędną funkcją w smartfonach ze średniej i wyższej półki od 2025 r. - według prognozy.
Rynek smartfonów osiągnął już dno i odbije
Modele premium i budżetowe powinny lepiej się sprzedawać w br.