Polska to najważniejszy dla AliExpress rynek w regionie. Firma liczy tutaj na wzrost szybszy niż w innych krajach europejskich i zwiększenie udziału w polskim e-commerce – zapowiada dla PAP Biznes Gary Topp, prezes AliExpress na Europę Środkową i Wschodnią. Deklaruje, że internetowy gigant będzie dążyć do osiągnięcia poziomu 70 proc. zakupów transgranicznych dostarczanych w ciągu 15 dni i zwiększenia wyboru produktów dowożonych w 3 dni. AliExpress zamierza także w Polsce wprowadzić zakupy na raty.

Latem br. dyrektor informował, iż AliExpress chce umożliwić handel polskim sprzedawcom na swojej platformie. Nie podał jednak terminu, kiedy takie rozwiązanie mogłoby zostać wprowadzone.

Gary Topp ocenia, że polski rynek ma dobrą infrastrukturę pod względem logistyki i płatności, co jest niezbędne do rozwoju e-handlu.

Według danych OC&C przytaczanych przez PAP pod koniec ub.r. udział AliExpress w polskim rynku e-commerce wyniósł 3,1 proc. To druga pozycja za Allegro (36,2 proc.).

Wyniki badania w tegorocznym raporcie Gemiusa „E-commerce w Polsce” wskazują, że AliExpress jest trzecim najlepiej rozpoznawalnym serwisem e-handlu w naszym kraju, po Allegro i OLX. Zna go 19 proc. respondentów.

Długoterminowe zaangażowanie chińskiego koncernu w Polsce ma symbolizować pierwsza na świecie umowa marketingu sportowego, zawarta przez AliExpress. Została ona podpisana z Lechem Poznań.

Na przyszły rok zapowiedziano wejście w życie regulacji, które mają uszczelnić system podatkowy w e-handlu spoza UE. Mają one przede wszystkim umożliwić w większej skali niż dotychczas ściąganie podatków i ceł od przesyłek z Chin. Czas pokaże, czy system okaże się efektywny i czy zmiany będą miały wpływ na popyt na chińskich z platformach sprzedażowych, w tym AliExpress.