AliExpress zamierza umożliwić polskim firmom sprzedaż na swojej platformie – poinformował Gary Topp, dyrektor operacyjny AliExpress w regionie CEE w rozmowie z Business Insider. Chiński gigant chce także otworzyć sklepy stacjonarne w Polsce (w Europie działają już w Hiszpanii). Dyrektor nie podał jednak terminów, kiedy mogą nastąpić obie zmiany. W tym roku koncern walczy o polskich klientów wprowadzając nowe formy płatności (nawiązał współpracę z Blikiem) jak i rozbudowując możliwości logistyczne (podpisał umowę z InPostem).

Szef AliExpress w regionie zapewnia, że po dołku w lutym br. związanym z pandemią w Chinach, sprzedaż w Polsce wzrosła od czasu lockdownu w kraju. Twierdzi, że w przypadku wybranych produktów z usługą szybkiej dostawy (w 3 lub 7 dni) wzrost wyniósł ponad 100 proc.

Polska należy dla AliExpress do trzech najważniejszych rynków w Europie.

Według tegorocznego raportu Gemiusa "E-commerce w Polsce" AliExpress jest trzecim najlepiej znanym serwisem e-handlu w naszym kraju, po Allegro i OLX. Rozpoznaje go spontanicznie 19 proc. pytanych. Okazał się również najczęściej wskazywany wśród zagranicznych serwisów (zna go 50 proc. internautów, którzy robili zakupy online w zagranicznych serwisach w ciągu minionych 6 miesięcy).