Aliexpress może udostępnić swoją platformę polskim sprzedawcom
Sprawa jest analizowana. Możliwe, że polscy resellerzy będą działać na Aliexpress już za kilka miesięcy.
Aliexpress może stać się dla polskich resellerów alternatywą wobec Allegro, Amazona i innych marketplace’ów.
Aliexpress rozważa otwarcie swojej platformy dla polskich sprzedawców. Informacji w tej sprawie należy oczekiwać w ciągu kilku miesięcy – poinformował PAP Biznes Gary Topp, dyrektor generalny Aliexpress w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Według niego umożliwiłoby to polskim resellerom dotarcie do klientów na całym świecie.
Szef chińskiego koncernu w regionie zapewnił również, że Polska jest strategicznym rynkiem dla Aliexpress w skali światowej. Firma inwestuje m.in., by pozostać najbardziej konkurencyjna pod względem kryterium stosunku jakości do ceny produktu.
Aliexpress inwestuje również w logistykę. W najbliższych tygodniach otworzy pierwsze w Polsce centrum logistyczne, znajdujące się koło Łodzi. Buduje również sieć własnych automatów paczkowych. W sierpniu br. według badania Mediapanel Aliexpress miał w Polsce 11 mln użytkowników. Według raportu Gemiusa 48 proc. polskich internautów, kupujących online za granicą w czasie poprzednich 6 miesięcy, zrobiła zamówienie na Aliexpress. Z kolei po wprowadzeniu pakietu VAT e-Commerce, który ma m.in. umożliwić egzekwowanie ceł i podatków od e-zakupów z Chin, w kraju odnotowano znaczy spadek przesyłek spoza UE, choć na razie trudno powiedzieć, czy jest to trwałe zjawisko.
Podobne aktualności
VAT e-commerce przystopował e-zakupy z Chin? Ostry spadek przesyłek
Po wprowadzeniu pakietu VAT e-commerce liczba przesyłek spoza UE stopniała o jedną piątą. Zmniejszyła się liczba użytkowników aliexpress.com.
Aliexpress otworzy centrum logistyczne w Polsce
Chiński koncern nie odpuszcza walki o polski rynek. Pod Łodzią uruchamia centrum logistyczne, które ruszy do początku listopada br.
Alibaba ma nowy problem
Nowe działania władz mogą być kolejnym ostrzeżeniem dla holdingu.