Aliexpress rozważa otwarcie swojej platformy dla polskich sprzedawców. Informacji w tej sprawie należy oczekiwać w ciągu kilku miesięcy – poinformował PAP Biznes Gary Topp, dyrektor generalny Aliexpress w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Według niego umożliwiłoby to polskim resellerom dotarcie do klientów na całym świecie.

Szef chińskiego koncernu w regionie zapewnił również, że Polska jest strategicznym rynkiem dla Aliexpress w skali światowej. Firma inwestuje m.in., by pozostać najbardziej konkurencyjna pod względem kryterium stosunku jakości do ceny produktu.

Aliexpress inwestuje również w logistykę. W najbliższych tygodniach otworzy pierwsze w Polsce centrum logistyczne, znajdujące się koło Łodzi. Buduje również sieć własnych automatów paczkowych. W sierpniu br. według badania Mediapanel Aliexpress miał w Polsce 11 mln użytkowników. Według raportu Gemiusa 48 proc. polskich internautów, kupujących online za granicą w czasie poprzednich 6 miesięcy, zrobiła zamówienie na Aliexpress. Z kolei po wprowadzeniu pakietu VAT e-Commerce, który ma m.in. umożliwić egzekwowanie ceł i podatków od e-zakupów z Chin, w kraju odnotowano znaczy spadek przesyłek spoza UE, choć na razie trudno powiedzieć, czy jest to trwałe zjawisko.