Aliexpress otworzy centrum logistyczne w Polsce
Chiński koncern nie odpuszcza walki o polski rynek. Pod Łodzią uruchamia centrum logistyczne, które ruszy do początku listopada br.
Dla Aliexpress polski rynek należy do trzech najważniejszych w Europie.
Aliexpress uruchamia pierwsze w Polsce centrum logistyczne. Ośrodek stanął pod Łodzią. Jego powierzchnia to 10 tys. mkw. Hub ma rozpocząć działalność przed chińskim Dniem Singla (11 listopada). To największa inwestycja detalisty w infrastrukturę w regionie CEE. Centrum będzie dostarczać towar do klientów w Polsce, a także w regionie, w tym do Niemiec, Austrii, Czech i Słowacji.
Dzięki uruchomieniu lokalnego ośrodka logistycznego Aliexpress będzie dowoził zakupy na terenie Polski z gwarancją dostawy w ciągu 3 dni (taką ofertę wprowadzono w ub.r.), a w największych miastach towar powinien dotrzeć już następnego dnia – wynika z zapowiedzi. Obecnie długi czas oczekiwania na przesyłkę z Chin odróżnia na minus chińskiego gracza od konkurencji na polskim rynku. Dla polskich klientów szybkość dostawy to jeden z najważniejszych czynników wyboru sprzedawcy.
Polska trzecim rynkiem w Europie dla Aliexpress
Dla Aliexpress polski rynek należy do trzech największych w Europie, obok hiszpańskiego i francuskiego. O możliwości otwarcia huba logistycznego w Polsce informowano na początku br. Firma chce także zbudować sieć automatów paczkowych.
Chińska platforma sprzedażowa jest najlepiej rozpoznawalnym wśród polskich internautów zagranicznym serwisem e-commerce i trzecim w kraju po Allegro i OLX – według danych Gemiusa.
Według nowego raportu Gemiusa 48 proc. polskich internautów, kupujących za granicą w ciągu minionych miesięcy, zrobiła zamówienie na Aliexpress.
Z drugiej strony wprowadzony w lipcu br. w całej UE pakiet VAT e-Commerce ma uszczelnić system egzekwowania podatków i ceł od e-zakupów z spoza UE, co, jak się spodziewano, może ograniczyć popyt na dostawy z chińskich platform. Jak na razie jednak, w sierpniu br., Aliexpress miał ok. 11 mln użytkowników (według badania Mediapanel).
Amazon wchodzi do Polski z Prime
Walka o polski rynek e-commerce zaostrza się. Jednocześnie Amazon ogłosił udostępnienie w Polsce usługi Prime – za zryczałtowaną opłatą 49 zł rocznie dostarczy nielimitowaną ilość zakupów dla platformie (dotyczy produktów objętych tą usługą).