3,5 mln podróbek HP
Firma z pomocą służb, partnerów i klientów wykryła masę sfałszowanych materiałów do druku.
HP zapewnia, że współpracuje z internetowymi serwisami sprzedażowymi w celu wykrywania oszustw. Prowadzi także audyty dostaw u partnerów i klientów.
W minionym roku finansowym, tj. od listopada 2020 r. do października 2021 r., przechwycono ponad 3,5 mln podrobionych materiałów do druku udających produkty HP (tonery, tusze, części i komponenty).
W regionie EMEA liczba skonfiskowanych fałszywek sięgnęła 646 tys. Do dużych akcji doszło latem ub.r. w Arabii Saudyjskiej i krajach afrykańskich, gdzie zatrzymano w sumie ok. 20 tys. wkładów.
To jednak liczby mniejsze niż rok wcześniej, gdy na świecie wykryto 4,5 mln podróbek, w tym 1 mln w regionie EMEA – według danych jednostki HP Anti-Counterfeiting and Fraud, która zajmuje się wykrywaniem i zwalczaniem oszustw.
Oszuści przeszli do internetu
Producent ostrzega przed wzmożoną aktywnością oszustów zwłaszcza w handlu internetowym, gdzie po wybuchu pandemii przenoszą się sprzedawcy fałszywek. Skutek jest taki, że nabywcom w chwili zakupu trudniej jest wykryć oszustwo. Problem jest coraz większy także dla firm – w związku ze zmianą modelu zakupów w czasie pandemii na online.
Guillaume Gerardin, globalny dyrektor biznesu materiałów do druku w HP, zaleca działom IT ostrożność w korzystaniu z tanich ofert w sieci.
Dyrektor zapewnia jednocześnie, że HP współpracuje z internetowymi marketplace’ami, aby wykrywać i usuwać z serwisów sprzedażowych lewy towar, jak również by dotrzeć do źródła dostaw. Narastający problem pokazują dane mówiące o wzroście o 19 proc. liczby usuniętych ofert online.
Audyty u partnerów
HP w ramach programu zwalczania podróbek przeprowadza również kontrole dostaw u klientów i partnerów. W razie podejrzenia zakupu trefnego towaru, można wysłać zgłoszenie do zespołu ACF w tej sprawie. W minionym roku finansowym przeprowadzono blisko 1,2 tys. audytów u partnerów.
12 mld dol. przychodów HP z tonerów i tuszy
Walka z podróbkami jest warta dla HP duże pieniądze, bo dla lidera rynku druku sprzedaż materiałów eksploatacyjnych to filar tego biznesu – tonery i tusze przynoszą HP większe wpływy niż sprzedaż urządzeń.
W roku finansowym 2021, którego dotyczą przedstawione dane, przychody HP ze sprzedaży materiałów eksploatacyjnych do druku wzrosły o 9 proc., osiągając wartość 12,6 mld dol. Sprzedaż drukarek i MFP przyniosła w tym czasie 7,5 mld dol.
Z kolei w IV kw. roku finansowego 2021 odnotowano spadek o 2 proc. r/r na materiałach do druku, do nieco ponad 3 mld dol.
Podobne aktualności
78 proc. pracowników wierzy, że AI ułatwi im pracę
Większość pracowników, a zwłaszcza liderów z nadzieją czeka na technologie wykorzystujące AI - wynika z badania HP. Jednocześnie nawet 45 proc. obawia się, że straci posadę z powodu sztucznej inteligencji.
Dołek na rynku urządzeń drukujących
5 największych producentów odnotowało spadek dostaw w IV kw. 2023 r.
HP: sprzedaż poniżej oczekiwań, rentowność w górę
W I kw. wciąż słaby rynek PC wpłynął na wyniki producenta. „Mamy ogromny impet w projektowaniu PC AI, które wszyscy zobaczycie jeszcze w tym roku” – zapowiada CEO.