Samsung dwucyfrowo zwiększył sprzedaż i zysk
Obawy o spowolnienie gospodarcze nie zatrzymały koreańskiego giganta. Prognoza jest jednak ostrożna.
Słaby popyt na komputery może ogarnąć również segment korporacyjny – uważa Samsung. Jest też jednak szansa na pobudzenie popytu konsumenckiego w okresie promocji w br.
Samsung podsumował II kw. 2022 r. Przychody wzrosły o 22 proc., osiągając równowartość ok. 59,2 mld dol. Zysk netto poprawił się o ponad 15 proc., do ok. 8,5 mld dol. Także wynik operacyjny był na wyraźnym plusie (+12 proc. r/r).
Zyski koncernu wzrosły głównie dzięki popytowi na DRAM oraz SSD do serwerów. W sumie biznes półprzewodnikowy wypracował sprzedaż wyższą o 24 proc. r/r, co oznacza najlepszy kwartalny wynik w historii, oraz ponad 70 proc. zysku operacyjnego całej korporacji.
Z kolei biznes MX (Mobile eXperience), obejmujący m.in. smartfony, zakończył II kw. 2021 r. 10-procentowym spadkiem przychodów rok do roku, choć co ciekawe wynik okazał się lepszy o ponad 30 proc. niż w I kw. 2022 r.
Jaka będzie druga połowa 2022 r.
Prognoza koncernu na III kw br. jest ostrożna. Gigant liczy się z niewielkim spadkiem sprzedaży wobec ub.r., a w najlepszym przypadku ze skromnym wzrostem r/r.
Samsung przewiduje, że w drugiej połowie roku zapotrzebowanie na serwery utrzyma się na wysokim poziomie ze względu na inwestycje w infrastrukturę podstawową, jak i nowe obszary wzrostu, takie jak sztuczna inteligencja i 5G. Jednak klienci mogą tymczasowo skorygować poziom zapasów w związku z problemami z dostawami niektórych komponentów i obawami o recesję – uważa producent.
Z kolei popyt na produkty konsumenckie, takie jak komputery i urządzenia mobilne, prawdopodobnie pozostanie słaby w drugim półroczu 2022. W przypadku komputerów spadek popytu może rozszerzyć się na segmenty korporacyjne – ostrzega koncern. Niemniej jednak istnieje również szansa na pobudzenie popytu konsumpcyjnego w trakcie sezonu promocyjnego.
Podobne aktualności
Samsung 10-krotnie zwiększył zysk
Poprawa koniunktury na rynku DRAM i NAND podbiła zyski koncernu.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.