Sojusz Panasonic z polskim data center
Dzięki aliansowi partnerzy mają uzyskać wsparcie techniczne, logistyczne, szkolenia, pomoc w integracji rozwiązań.
Producent chce znacznie poszerzyć ofertę dla centrów danych.
Talex został technologicznym partnerem Panasonic na Europę Wschodnią – ogłosił japoński koncern. Zapowiedział, że w ramach współpracy poznańska firma zaoferuje partnerom handlowym Panasonic Communication Solution w regionie wsparcie techniczne, szkolenia, integrację rozwiązań i zaplecze logistyczne.
Z komentarza wynika, że decyzja międzynarodowej korporacji o aliansie w Polsce jest związana z rozwojem pracy zdalnej i spodziewanym przejściem przedsiębiorstw z lokalnych na chmurowe narzędzia komunikacji. Talex ze swoją regionalną infrastrukturą centrów danych i doświadczeniem w złożonych projektach ma wesprzeć partnerów Panasonica pracujących nad nowymi rozwiązaniami u klientów.
„W miarę jak przedsiębiorstwa rezygnują z dużych siedzib na rzecz bardziej elastycznych, zdywersyfikowanych modeli i rozproszonych biur oraz pracy mobilnej i zdalnej, wymagają one zestawu nowych rozwiązań telekomunikacyjnych, które im w tym pomogą – twierdzi Carlos Osuna, dyrektor Panasonic Communication Solutions – Aby sprostać tym potrzebom, lokalne systemy PBX zostaną zastąpione przez hostowane i chmurowe technologie PBX, które będą ściśle zintegrowane z wieloma firmowymi systemami IT.” – przewiduje.
Integratorom i dostawcom usług Talex ma zapewnić m.in. doradztwo, wsparcie IT w obszarach cyberbezpieczeństwa, infrastruktury centrów danych, zarządzania systemami IT, monitorowania usług oraz wsparcia użytkowników, a także usług w chmurze i tworzenia oprogramowania.
W I poł. 2020 r. Talex wypracował 42,6 mln zł przychodów, o 1 proc. mniej niż przed rokiem. Firma miała -202 tys. zł straty wobec 159 tys. zł zysku przed rokiem.
Podobne aktualności
Wizja komputerowa poprawi produktywność o 42 proc.
Brak umiejętności i wiedzy może być przeszkodą w wykorzystaniu tej technologii - według badania.
Boom inwestycyjny w łączność bezprzewodową w firmach
38 proc. europejskich firm jest w trakcie wdrożeń, 41 proc. już podjęło decyzję o realizacji projektów – według badania.