Polski rynek smartfonów: bilans 2017 r.
Dominuje pięć marek. Najpopularniejszy jest jeden segment cenowy - według IDC.
W 2017 r. sprzedaż smartfonów w Polsce wzrosła o ponad 10 proc., przekraczając 8,8 mln szt. – według IDC.
Większość urządzeń, jakie wchłonął nasz rynek w ub.r., stanowiły urządzenia z Androidem (91,5 proc.). To więcej o 4 pkt proc. wobec 2016 r. Pozostałe 8,5 proc. przypadło iOS Apple'a.
„Wzrósł udział smartfonów z przedziału cenowego 500 – 1100 złotych. W 2017 roku stanowiły one ponad połowę wszystkich sprzedanych urządzeń.” – zwraca uwagę Marek Kujda z IDC.
Aż 96 proc. stanowiły urządzenia obsługujące standard LTE (+7 pkt proc. rok do roku).
Lokalny rynek jest zdominowany przez największych graczy. „Polacy chętnie wybierają znane im marki. Sześciu producentów dostarczyło 86 proc. wszystkich smartfonów sprzedanych w 2017 roku” – dodaje Kujda.
Liderem pozostał Samsung, Huawei wyprzedziło Apple'a, a do grona pięciu największych marek przebojem weszło Xiaomi, które w oficjalnej dystrybucji w Polsce pojawiło się we wrześniu 2016 r.
Podobne aktualności
Smartfony: silny wzrost po 10 trudnych kwartałach
"Poszukiwanie możliwości komercjalizacji fali generatywnej sztucznej inteligencji pozostaje kluczowe dla wszystkich graczy w ekosystemie urządzeń” - twierdzi ekspert.
Sprzedaż w dystrybucji IT w USA ponownie w dół
Oprogramowanie sprzedaje się lepiej, sieciówka wraca do normy, rynek PC wychodzi z dołka.
Umowy na usługi zarządzane IT i biznesowe przebiły 100 mld dol.
Będą rosły wydatki firm na usługi zarządzane, zwłaszcza obejmujące chmurę i sztuczną inteligencję - według prognozy.