E-handel za 5 lat zdominuje sprzedaż
Do 2020 r. 53 proc. całkowitej sprzedaży w Europie będzie prowadzona drogą elektroniczną. Wartość transakcji inicjowanych w Internecie zwiększy się o 54 proc. - według raportu European Cross-Channel Retail Sales Forecast.
Zgodnie z wynikami badania wartość sprzedaży cross-channel w Europie osiągnie w 2020 r. poziom 704 mld euro wobec 457 mld euro w 2015 r. Transakcje cross-channel to takie, które konsumenci inicjują za pośrednictwem internetu, ale finalizują je offline, np. zamówienia z odbiorem osobistym. Według Forrestera połączenie kanału cross-channel z handlem internetowym może wygenerować jeszcze większe wzrosty dla sprzedawców i przełożyć się na wzrost wartości transakcji nawet do 947 mld euro. Zmiany te najbardziej odczuwalne będą w północnej części Europy, a przejście z tradycyjnego modelu sprzedażowego do kanału online do 2020 r. w największym stopniu nastąpi w Wielkiej Brytanii. Z raportu wynika, że 21 proc. dorosłych Europejczyków regularnie przegląda i poszukuje produktów w Internecie. Z kolei sporadyczne korzystanie z oferty e-sklepów deklaruje 26 proc. z nich.
– Założenie, zgodnie z którym do 2020 roku 53 proc. całkowitej sprzedaży w Europie będzie generował kanał elektroniczny oznacza, że firmy mają już tylko 5 lat na zdobycie pozycji na rynku e-commerce. To kluczowy moment, w którym wszystkie zainteresowane nim podmioty powinny skupić się na wdrażaniu innowacji i wykorzystaniu efektu pierwszeństwa ugruntowującego ich siłę w branży – radzi Rafał Brzoska, prezes Integer.pl.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.