Tylko przez partnerów
Axis podpisał we wrześniu 2009 r. umowy dystrybucyjne z Tech Datą i Videorem.
Dotychczas kanał partnerski producenta w Polsce był tworzony z pomocą Anixtera Polska i Softex Daty. Przyczyną podjęcia przez Axis współpracy z nowymi dystrybutorami jest rozszerzanie działalności, intensywny rozwój oraz inwestowanie w kanał partnerski. Szwedzki producent sprzedaje swoje rozwiązania wyłącznie przez sieć partnerów.
Trzy poziomy partnerstwa
Axis oferuje integratorom i VAR-om trzy poziomy partnerstwa. Pierwszy to tzw. partner autoryzowany. Według producenta wymagania na tym poziomie są minimalne – status partnera autoryzowanego może uzyskać każda firma, która chce sprzedawać sieciowe systemy wizyjne.
Drugi poziom to Solution Silver Partner. O korzyści związane z nim mogą ubiegać się resellerzy z wartością dodaną oferujący kompletne rozwiązania obejmujące instalację u klienta, bezpośrednią pomoc techniczną, a także dysponujący sprzętem do celów pokazowych. Ponadto Solution Silver Partners muszą ukończyć pierwszy poziom szkoleń Axisu i mieć odpowiednie wyniki sprzedaży urządzeń z jego oferty.
Z kolei o status Solution Gold Partnera mogą ubiegać się firmy, które ukończyły dwa poziomy szkoleń oferowanych przez producenta i osiągnęły szczególnie dobre wyniki biznesowe mierzone poziomem dochodów, pomocy technicznej i szkoleń, co oznacza, że są w stanie sprostać potrzebom najbardziej wymagających klientów. Tacy partnerzy mają największe udziały w sprzedaży produktów Axisu.
Szkolenia dotyczące nadzoru wizyjnego
Producent wprowadził w życie i koordynuje program Axis Communications Academy polegający na szkoleniach dotyczących nadzoru wizyjnego. Odbywają się na dwóch poziomach. Poziom pierwszy, podstawowy, to tzw. Network Video Fundamentals. Poziom drugi obejmuje szkolenia z zakresu tworzenia systemów, czyli tzw. Video Solution Fundamentals. Firmy mogą zgłaszać chęć odbycia szkoleń na poziomie podstawowym u dystrybutorów Axisu, którzy mają w swoich zespołach osoby uprawnione do ich prowadzenia. W Anixter Polska jest nią Aleksander Myszkorowski, a w Softex Dacie – Aleksander Woronow.
Partnerzy mogą korzystać ze strony internetowej Axisu (na razie jeszcze nie polskojęzycznej), na której producent zamieszcza informacje specjalnie dla nich, a także ze swoich akcji PR, gotowych narzędzi sprzedażowych i marketingowych. Producent gwarantuje im priorytetowe wsparcie techniczne, a także zapewnia, że będzie wobec nich lojalny.
Podobne artykuły
Mali resellerzy górą
CRN Polska rozmawia z Kamilem Śliwskim, Channel Account Managerem Linksys by Cisco w Polsce, o rynku konsumenckich produktów sieciowych i planach wobec kanału resellerskiego w 2010 r.
Kryzys przyspiesza dojrzewanie
CRN Polska rozmawia z Pawłem Czajkowskim, prezesem HP, które zostało nagrodzone przez czytelników CRN Polska tytułem Producenta Roku 2009, o tym, jaki będzie bieżący rok, o planach HP związanych z kanałem resellerskim, a także o zmianach po przejęciu 3Coma.
Biznes z iSource’em
CRN Polska rozmawia z Dariuszem Grądkiem, prezesem zarządu iSource’a, o „myśleniu Makiem”, realizowaniu polityki Apple’a oraz o planach dystrybutora wobec kanału dystrybucyjnego.