Trzy pytania do… Trzy pytania do…  

Krzysztofa Jańca, MPS Specialist w Epsonie

 

 

 

  1. Jakimi zaletami charakteryzuje się proponowany przez Epsona model dzierżawy sprzętu w ramach umowy serwisowej? Najważniejsza z nich dotyczy rozliczania się tylko za używanie, a nie posiadanie urządzenia, co zapewnia użytkownikom wymierne oszczędności. Sprzęt jest wydzierżawiany przez naszego partnera w ramach indywidualnego kontraktu serwisowego. Użytkownik płaci wyłącznie za wydrukowaną liczbę stron, a w kwestii kosztów eksploatacyjnych związanych z drukiem, odpowiedzialny jest tylko za kupno papieru. Cała reszta spoczywa na barkach integratora dostarczającego sprzęt i uszytą na miarę usługę, co zapewnia precyzyjne szacowanie wydatków na utrzymanie zaplecza IT oraz optymalizację budżetową. Z kolei dla integratora oznacza to komfort prognozowania przychodów.
  2. W jaki sposób od strony praktycznej realizowane są te usługi przez ich dostawców? Partner najpierw przeprowadza analizę funkcjonowania danego przedsiębiorstwa oraz przyczyn i czasu drukowania dokumentów przez pracowników. Ten etap pozwala wskazać obszary wymagające optymalizacji. W kolejnym kroku proponuje najlepiej pasujące i dobrane rozwiązania, a po dostarczeniu urządzeń zajmuje się kompleksowo ich serwisowaniem, uzupełnianiem materiałów eksploatacyjnych oraz okresowym serwisem i wsparciem technicznym. Umowa gwarantuje ciągłość pracy urządzeń w najwyższym stopniu ich sprawności.
  3. Jakie oczekiwania stawiacie wobec partnerów?  Umiejętność zaproponowania właściwego rozwiązania zależy przede wszystkim od kwalifikacji i doświadczenia integratora, dlatego bardzo angażujemy się w działania edukacyjne i wsparcie swoich partnerów handlowych. Dzięki temu mogą oni zaoferować klientom wartość dodaną w postaci wsparcia eksperckiego. Najważniejsza jest tu dogłębna wiedza o produktach – nie tylko o samych urządzeniach, ale także o systemach zwiększających ich wydajność i funkcjonalność oraz poziom bezpieczeństwa. Co ważne, dołączenie usług MPS do oferty stanowi dla partnerów szansę na dotarcie do takiego klienta końcowego, który z różnych przyczyn, na przykład budżetowych, nie zdecydowałby się na kupno sprzętu. Dla partnerów dużą zaletą jest też fakt, że mogą oferować klientom sprzęt bardzo trwały, w którym nie trzeba często wymieniać materiałów eksploatacyjnych. Przy czym jest to sprzęt, który się nie psuje, a nawet gdyby, to jest objęty dobrym systemem gwarancyjnym. Dzięki temu możliwe jest generowanie znacznie wyższych marży niż w przypadku druku laserowego.
  

Dodatkowe informacje: Krzysztof Janiec, MPS Specialist, Epson, krzysztof.janiec@epson.pl