Truizmem stało się stwierdzenie, że cyfrowe bezpieczeństwo staje się dla wielu firm coraz większym wyzwaniem. Ze względu na swoją złożoność, wielowymiarowość oraz koszty związane z utrzymaniem kompetentnego personelu i wielu narzędzi, przedsiębiorstwa każdej wielkości coraz częściej skłaniają się ku usługom Security as a Service. Umożliwiają one odciążenie personelu IT, ale również pozwalają na wykorzystanie doświadczenia, umiejętności i szerokiej gamy narzędzi, jakimi dysponują usługodawcy zajmujący się takimi zagadnieniami.

Z myślą o tym specjaliści Acronisa stworzyli dla dostawców usług zarządzanych (Managed Service Providers) platformę Cyber Protect Cloud, która umożliwia im zaadresowanie wielu potrzeb klientów bez konieczności angażowania znacznej liczby odrębnych/niezależnych narzędzi. Wyróżnia się ona połączeniem szeregu funkcji pomagających zabezpieczyć dane przedsiębiorstwa oraz zapewniających szybkie i sprawnie przeprowadzenie działań naprawczych w przypadku wystąpienia incydentu. Oprócz backupu i klasycznej ochrony antywirusowej, antyspamowej i antyphishingowej, możliwe jest także zabezpieczanie platform komunikacyjnych Microsoft 365 oraz Google Workspace, a także danych z takich aplikacji, jak OneDrive, Sharepoint i Teams.

Bezpieczeństwo to nie tylko backup

Jednym z kluczowych elementów platformy Acronis Cyber Protect Cloud jest ochrona antywirusowa z funkcją Endpoint Detection and Response. Tradycyjne, wbudowane wcześniej w platformę Acronis rozwiązanie antywirusowe zostało rozbudowane o EDR, co pozwala na bieżące monitorowanie i analizę wykrytych incydentów bezpieczeństwa oraz szybkie reagowanie na nie. Klienci końcowi lub partnerzy MSP mogą śledzić aktywność w środowisku IT, analizować podejrzane zachowania oraz podejmować odpowiednie działania w celu zabezpieczenia systemów.

Mechanizm EDR dostępny na platformie Acronis Cyber Protect Cloud zapewnia zaawansowane funkcje, jak analiza behawioralna, wykrywanie zagrożeń w czasie rzeczywistym, raportowanie incydentów i izolacja złośliwego kodu. To umożliwia dostawcom usług zarządzanych skuteczną ochronę klientów przed ransomware czy zaawansowanymi atakami typu phishing.

Partnerzy mogą też zaoferować użytkownikom pakiet Advanced DLP, który zapewnia ochronę danych osobowych i poufnych dokumentów przed wyciekiem ze stacji roboczych. Rozwiązanie to, bazujące na regułach polityki bezpieczeństwa, nieustannie analizuje przepływ informacji przez sieć oraz weryfikuje dane zapisywane na nośnikach wymiennych, w tym pendrive’ach.

Gwarantowana ciągłość pracy

Kolejnym ważnym elementem platformy Acronis Cyber Protect Cloud jest usługa Advanced Disaster Recovery. Umożliwia ona wykonywanie kopii zapasowych obrazów systemów operacyjnych Windows i Linux, zainstalowanych aplikacji oraz plików użytkowników do repozytorium Acronis Cloud Storage. W przypadku awarii dysku takiego komputera, poważnego błędu oprogramowania lub powodzenia ataku cyberprzestępców (np. zaszyfrowania danych przez ransomware), kopia takiego serwera może być uruchomiona w postaci wirtualnej maszyny bezpośrednio w chmurze Acronis.

Przywrócenie takiego środowiska do pracy bezpośrednio z centrum danych producenta następuje bardzo szybko, co minimalizuje ryzyko przestoju i związanych z nim strat. Administratorzy zaś zyskują dodatkowy czas na bezstresowe przywrócenie komputera do pracy – na podobnym lub innym sprzęcie. Bardzo korzystny dla firm jest też w tym przypadku charakterystyczny dla usług chmurowych abonamentowy model cenowy – nie muszą inwestować w drogą infrastrukturę disaster recovery, która nie przyczynia się do wzrostu zysku firmy, a jedynie stanowi koszt ubezpieczenia przed stratami.

Platforma Cyber Protect Cloud może być wykorzystywana bezpośrednio przez użytkowników lub posłużyć partnerom do świadczenia usług. Autoryzowanymi dystrybutorami rozwiązań Acronis w Polsce są: Also, APN Promise, Clico, Dagma, Ingram Micro oraz Systemy Informatyczne ITXON.

Dodatkowe informacje dla partnerów: Dariusz Mumot, Senior Solutions Engineer, Acronis, dariusz.mumot@acronis.com