Od
2011 r. ATM rozwija kanał sprzedaży pośredniej, udostępniając w nim
praktycznie całą swoją ofertę. Uzupełniając usługi kolokacyjne o dzierżawę
serwerów dedykowanych oraz rozwiązań bazujących na chmurze prywatnej, stworzył
program partnerski, dzięki któremu firmy IT na preferencyjnych warunkach mogą
odsprzedawać takie usługi klientom lub dołączać je do własnych rozwiązań IT.

Współpraca partnerska
dotyczy również rynku telekomunikacyjnego – ATMAN, będąc na terenie Polski
dostawcą usług transmisji danych dla największych światowych operatorów, często
wykorzystuje w nich łącza pozyskiwane od lokalnych operatorów i ISP.
Każda ze stron odnosi wtedy korzyści: operator lokalny zyskuje możliwość
sprzedaży na rynku, na którym sam nie działa, ATM – elastyczność lokalnego
dostawcy i efektywne wykorzystanie własnej sieci krajowej, a klient
końcowy otrzymuje łącze szybko i w dobrej cenie.

Centra danych
i łącza ATMAN są często wykorzystywane przez integratorów
w przetargach publicznych dotyczących systemów IT, platform usługowych,
e-learningu
i wielu innych. ATM takich usług sam nie świadczy, ale systemy te
muszą pracować w profesjonalnym centrum danych, z dobrym dostępem do
Internetu.

• 3
nowoczesne centra danych w Warszawie i Katowicach, o łącznej powierzchni
technicznej ponad 10 600 m2 i zasilaniu 42 MW

• ponad 4500
km łączy międzymiastowych oraz ponad 7400 km łączy międzynarodowych

• ponad 50
węzłów tworzących ogólnopolską sieć transmisji danych

• 100 000 km
włókien optycznych na terenie Warszawy, Krakowa, Gdańska, Katowic, Poznania,
Wrocławia, Lublina i Łodzi


bezpośrednie punkty styku o dużej przepustowości z ponad 1000 sieci
telekomunikacyjnych (z czego około 300 w Polsce)

• obecność w
4 największych węzłach międzyoperatorskich w Europie: AMS-IX (Amsterdam), DE-CIX (Frankfurt), LINX (Londyn) i
MSK-IX (Moskwa)

 

Kalendarium ATM

1992 – pierwsza
firma w Polsce podłączona do Internetu (100 proc. użytkowników  akademickich)

1993 –
pierwszy komercyjny ISP w Polsce: patrząc na rozwój Internetu
w USA,  ATM zaczyna budować świadomość
rynkową (czym jest
Internet i dlaczego  będzie ważny)
oraz bazę klientów (1 adres mailowy za 250 zł miesięcznie)

1997
– pierwszy w Polsce międzyoperatorski punkt wymiany ruchu
internetowego:  ATM buduje
środowisko dostawców Internetu (ISP) – techniczną platformę  pozwalającą podnieść jakość usług, obniżyć
koszy działalności i częściowo uniezależnić się od sieci Tier 1
i krajowych monopolistów

2001 – budowa
sieci światłowodowej ATMAN w Warszawie: ATM zostaje hurtowym
dostawcą Internetu i usług transmisji danych dla
większości  operatorów działających na polskim rynku

2001 –
rozpoczęcie świadczenia usług kolokacji w centrum danych: w oparciu  o infrastrukturę ATM zaczynają działać banki
internetowe, portale, media,  usługi sieciowe,
usługi IT, usługi kreatywne itd.

2004 – IPO na GPW:
zaufanie wypracowane
u klientów ATM łączy z kapitałem nowych inwestorów,
a jednocześnie wprowadza przejrzystość w działania firmy, związaną
z obecnością na rynku publicznym

2007 –
budowa Centrum Danych ATMAN – stale rozbudowywanego w kolejnych
latach wraz z rozwojem klientów ATM

2010 – budowa CD Thinx Poland
– największego neutralnego centrum danych w Polsce będącego
jednocześnie punktem wymiany ruchu IP: ATM tworzy nie tylko obiekt techniczny,
ale również konkurencyjne środowisko biznesowe,
w którym każdy operator i dostawca usług IT może
świadczyć usługi innym klientom Thinx Poland

2011 – ATM osiąga
pozycję lidera rynku centrów danych w Polsce: świadczy usługi dla
startupów i liderów rynku, wprowadza pośredni kanał sprzedaży

2012 – wydzielenie
działalności integratorskiej oraz IT i utworzenie oddzielnej firmy
(obecnie niepowiązanej kapitałowo). ATM natomiast koncentruje
się na kluczowej działalności, czyli centrach danych i telekomunikacji

2012 –
uzupełnienie oferty kolokacyjnej o dzierżawę serwerów dedykowanych: oferta
dla odbiorców końcowych, integratorów i sprzedaży pośredniej

2014 –
kontynuacja rozbudowy centrów danych; rozszerzenie oferty o usługi ATMAN
Private Cloud i ATMAN anty-DDoS

 

 

Artykuł powstał we
współpracy z firmą ATM.