Protip 1 Link nigdy w pierwszym komentarzu

Wrzucanie linków w pierwszym komentarzu, żeby „zwiększyć zasięg”, jest złem i szkodzi Twojej obecności na LinkedIn. Linki zamieszczamy, aby przekierować odbiorcę na stronę www. Umieszczając link w pierwszym komentarzu, obniżamy znacząco współczynnik CTR, czyli brzydko mówiąc – liczbę przeklików na stronę. Dlaczego? Bo komentarze sortowane są od najpopularniejszych. Trzeba się przez nie przekopać, aby znaleźć link. Jeśli nawet posortujemy po najnowszych, link ląduje na końcu i też trzeba się do niego dostać. Im więcej czynności, tym mniejsza szansa, że ktoś przejdzie. Zasięg posta oznacza, że ktoś go zobaczył w feedzie, nie zaś, że się z nim zapoznał. Więc w przypadku linków nie jest to też metryka, która jest miarodajna.

  Protip 2 Zadbaj o Social Selling Index

Według LinkedIn i niektórych ekspertów (choć nie znalazłem potwierdzenia tej informacji) wskaźnik SSI powyżej 60 punktów zwiększa organiczny zasięg naszych publikacji oraz kategorii, którą nada nam LinkedIn przy publikowaniu treści.

  Protip 3 Nie cała sieć kontaktów widzi treści

   W zależności od oznaczenia naszej treści jako spam, treść niskiej jakości lub jako treść czysta, odpowiedni procent osób zobaczy tę treść w kolejnej fazie. Im niższe oflagowanie, tym mniej. Dlatego staraj się raczej postować o konkretnych godzinach.

  Protip 4 Twój wpływ ma znaczenie

LinkedIn dystrybuuje posty zgodnie z kategoriami „impactowymi”, które oceniane są między innymi przez relacje osobiste. To one decydują, kto w pierwszej kolejności post zobaczy (Creators Impact). Kiedy ktoś polubi Twojego posta lub go skomentuje, zaczyna działać także na swoją sieć kontaktów (Viewers Impact & Downstream Impact) i Twój post trafia do kolejnych osób spoza sieci. Wpływa to także na późniejszą ocenę postów przez algorytm.

  Protip 5 Każdy post oceniany jest indywidualnie

Nie musisz więc przejmować się, że za dużo postujesz, jako że każdy post oceniany jest przez algorytm oddzielnie i nie będą się kanibalizować. Jednak liczba negatywnych interakcji – zgłaszania czy ukrywania Twoich treści – może spowodować, że z automatu nałożony zostanie na Ciebie filtr oceniający treści niżej. Zwłaszcza, jeśli treści trafiają do tych samych osób i nie chcą one ich już oglądać.

  Protip 6 Komentowanie artykułu podnosi zasięgi konkretnego posta

Natomiast jego udostępnienie spowoduje efekt odwrotny i dla naszych odbiorców będzie on mniej widoczny. Dziwne, prawda? LinkedIn ocenia nie tylko prawdopodobieństwo zaangażowania, ale także próbuje je szacować i przewidywać potencjalne reakcje i ich efekty.

  Protip 7 Nie bądź „lwem”

Im większa sieć kontaktów, z którą nie rozmawiasz regularnie i której członkowie nie wchodzą z Tobą w interakcje, tym trudniej będzie ci promować treści. Algorytm penalizuje więc osoby, które są LiONami (LinkedIn Open Networkers) czy osoby całkowicie przypadkowo budujące swoją sieć kontaktów. Dlatego sieć kontaktów buduj odpowiedzialnie, z osób, które są i mogą być zainteresowane Twoimi treściami i tym, co robisz. I są na to odpowiednie sposoby.

  Protip 8 Zapraszaj osoby, które odwiedziły Twój profil

Ważną rzeczą w nawiązywaniu kontaktów na LinkedIn jest naturalność. Często dostaję pytania o to, jak uprawiać networking na LinkedIn, tak żeby nie wyjść na natręta lub desperata. LinkedIn podaje nam informacje o osobach, które wyświetliły nasz profil. Wyświetliły i co dalej? Większość z nas utyka w martwym punkcie i zastanawia się co z tą informacją zrobić. Polecam sprawdzać, kto odwiedzał nasz profil (choćby raz dziennie) i zapraszać do naszej sieci najbardziej interesujące kontakty.

  Protip 9 Zapraszaj osoby, które reagują na Twoje treści

Innym sposobem na powiększenie bazy kontaktów jest zapraszanie kontaktów 2-ego stopnia, które polubiły, skomentowały bądź udostępniły nasze treści na LinkedIn. Wystarczy, że klikniesz w liczbę polubień pod swoim postem i zobaczysz całą listę osób, które zainteresowały się konkretną treścią. W ramach budowania sieci zawodowej i relacji z nią, osobom, które polubiły treść możesz podrzucać w wiadomościach czy w zaproszeniu do kontaktu, także inne swoje publikacje w podobnym temacie.

  Protip 10 Zawsze wysyłaj spersonalizowane zaproszenia do kontaktów

A potem podziękuj za przyjęcie zaproszenia i staraj się chwilę porozmawiać z nową osobą w Twojej sieci. Dzięki temu dostaniesz punkty do zbudowanych relacji. Jeśli chcesz budować i podtrzymywać relacje, dobrym sposobem jest komentowanie i polecanie publikacji innych członków Twojej sieci. Możesz pokusić się o stworzenie własnej grupy, w której – wokół tematu przewodniego – skupią się klienci lub potencjalni klienci. Jako administrator grupy będziesz mógł obejrzeć profile jej członków i dokładniej ich poznać.