Protip 11 Używaj hashtagów

Ale jedynie tych, które są związane z tematem Twoich publikacji. Dzięki temu masz większą szansę, że Twoje treści zobaczą użytkownicy spoza sieci kontaktów, którzy są zainteresowani konkretnym zagadnieniem oraz że algorytm treści LinkedIn powiąże Twoją publikację z konkretnym tematem.

  Protip 12 Dbaj o profil

Algorytm LinkedIn ocenia, co jest ważne dla Twojej sieci kontaktów. Jak to robi? Automatycznie sprawdza profile i zawarte w nich słowa klucze. Jeśli chcesz otrzymywać treści, które są dla Ciebie istotne, uzupełnij swój profil. Jeśli chcesz dotrzeć do swoich odbiorców zadbaj, aby na profilach współpracowników (także na company page) pojawiały się wspólne słowa klucze.

  Protip 13 Promuj istotne treści

LinkedIn udostępnia całą sekcję Twojego profilu na promocję Twojego contentu – wykorzystaj tę opcję. Możesz umieszczać na nim linki, prezentacje i zachęcać odwiedzające profil osoby do klikania w konkretne treści. Możesz też zainwestować w promocję swoich postów, jeśli chcesz dotrzeć do odpowiednich osób.

  Protip 14 Filtruj treści

Gdy polecasz, komentujesz lub udostępniasz posty, dajesz znać, że takie treści stanowią dla Ciebie wartość. LinkedIn będzie proponował Ci więcej podobnych postów z tego profilu lub w takim formacie.

  Protip 15 Zadawaj pytania

LinkedIn bardzo pozytywnie ocenia inspirujące do wymiany zdań posty. Zadawaj więc pytania i proś swoich odbiorców o feedback. Dodatkowo możesz zachęcać swoich pracowników do tego, aby do swoich postów dodawali firmowy hashtag, wpisywali na profilu Twoją firmę i brali udział w dyskusjach.

  Protip 16 Taguj inne osoby

W poście możesz otagować innych użytkowników LinkedIn i zachęcić ich do wymiany zdań czy pozostawienia opinii. Co za dużo, to niezdrowo. Pamiętaj, żeby nie przesadzić z ilością otagowanych w poście osób.

  Protip 17 Postuj o właściwej godzinie

Znając naszą grupę docelową jesteśmy też w stanie dobrać odpowiednie godziny publikacji. Jak często postować? Minimalna liczba postów na naszym profilu to 2 tygodniowo, a optymalna to 5. Zasada powinna być prosta – piszemy wtedy, kiedy mamy coś ciekawego i wartościowego do powiedzenia.

  Protip 18 Dywersyfikacja typu treści

Nie skupiaj się tylko na jednym typie treści. Staraj się naprzemiennie wrzucać dokumenty, obrazki, wideo czy zdjęcia z tekstem i postować regularnie. Trafisz dzięki temu do większej ilości osób ze swojej sieci kontaktów.

  Protip 19 Interakcje są równoważne

„Serduszko” nie waży więcej od kciuka w górę. Zasadniczo wyższość serduszka nad zwykłym poleceniem nie została nigdy potwierdzona przez LinkedIn, ani nie została odnotowana w dokumentacji technicznej opisującej działanie algorytmu treści.

  Protip 20 Przyciągaj uwagę

W swoich publikacjach stosuj tak zwane eye-catchery. Mogą nimi być emoji’s w Twoich postach, które możesz stosować także jako dividery poszczególnych akapitów; jaskrawa obwoluta przy zdjęciu profilowym albo kolorowe tło, które wyróżni Cię w feedzie; kontrastowe kolory w postach graficznych (wiadomo, że uwagę najbardziej przyciąga czerwony oraz pomarańczowy – dlatego też w takich kolorach są znaki ostrzegawcze na drodze). Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzać ze stosowaniem eye-catcherów. Im będzie ich więcej, tym większa szansa, że zamiast przyciągnąć uwagę odbiorcy, spowodujesz, że będzie się czuł rozproszony.