W związku z pandemią home office stało się zjawiskiem powszechnym, a nie – jak do tej pory – tylko marginalnym. Konsekwencją tej zmiany są nowe wyzwania związane z przeniesieniem pracowników z biur do domów i pilna potrzeba dostosowania infrastruktury do nowych warunków. Razem z zatrudnionymi osobami zmieniły miejsce niezbędne do pracy narzędzia, wymagające zabezpieczenia nie tylko z wykorzystaniem oprogramowania, ale i sprzętu. A każdy sprzęt elektroniczny wymaga stabilnego zasilania.

Gdy brak zasilania, a potrzebny jest internet

Trudno dziś o możliwość pracy bez dostępu do internetu. Dlatego w domowym routerze należy zadbać o zabezpieczenie co najmniej dwóch newralgicznych elementów. Brak prądu oraz przepięcia pojawiają się bowiem nie tylko w sieci zasilającej, ale także na linii danych (port RJ-45), co może okazać się szkodliwe dla innych urządzeń podłączonych do domowej infrastruktury. Rozwiązaniem jest UPS, który może chronić oba krytyczne obszary.

Zasilacze awaryjne CyberPower dla segmentu SOHO zapewniają dużą przepustowość portu RJ-45, który podlega ochronie – w urządzeniach z serii UT, ValuePro, CP PFC jest to aż 1 Gb/s. Wybierając te właśnie UPS-y, użytkownicy łączy internetowych o przepustowości ponad 100 Mb/s  (których jest coraz więcej) będą mogli korzystać z pełnych możliwości, jakie zapewnia operator. Gdyby zdecydowali się na typowe konsumenckie zasilacze awaryjne, byliby ograniczeni do 100 Mb/s, bo takie pasmo dla zabezpieczanego portu ten sprzęt oferuje.

Ważne są także możliwości komunikacji pomiędzy UPS-ami CyberPower a chronionymi urządzeniami. Co prawda, nie będzie dotyczyć to routera, ale w przypadku innego sprzętu wykorzystywanego w domowym biurze taka funkcja ma znaczenie. Przykładowo, zasilacz CyberPower podłączony przez port USB do większości dostępnych na rynku serwerów NAS zostanie przez nie automatycznie wykryty (będzie nim można wtedy zarządzać z panelu administracyjnego serwera). Z innymi urządzeniami, bez względu na to z jakim systemem operacyjnym działają (Windows, Linux czy macOS), można skomunikować UPS-a przy użyciu oprogramowania PowerPanel Personal lub PowerPanel Cloud. W ten sposób funkcjonalność zasilacza zostanie rozszerzona o monitorowanie i zarządzanie infrastrukturą domową. Co więcej, dzięki aplikacji dostępnej z telefonu komórkowego produkty CyberPower można monitorować i zarządzać nimi z każdego miejsca i o dowolnej porze.

Wszyscy chcą płacić mniej za prąd

Wśród wielu zalet zasilaczy awaryjnych CyberPower szczególne znaczenie ma energooszczędność. Przekłada się ona bezpośrednio na niższe koszty użytkowania urządzeń, a – co za tym idzie – niższe rachunki za energię zużywaną przez domowe biuro.

W UPS-ach CyberPower z serii UT, BR, ValuePro i CP PFC zastosowano nowatorską technikę GreenPower UPS, która w tych małych urządzeniach zapewnia pobór prądu niższy nawet o kilkanaście watów w porównaniu z typowymi zasilaczami dostępnymi na rynku. Co to oznacza w praktyce? Przyjmijmy, że UPS CyberPower pobiera 10 W energii mniej od typowego konsumenckiego UPS-ai 1 kWh kosztuje 0,5 zł. Łatwo policzyć, że w kieszeni klienta zostaje rocznie 44 zł. Jak na jedno, nieduże urządzenie, to sporo. Oszczędności w zużyciu energii zostały potwierdzone w teście przeprowadzonym przez SGS (pełny raport do pobrania znajduje się na stronie cyberpower.com/promotion/ut/eu/pl).

Ważne także wzornictwo

W przypadku domowego biura dużego znaczenia nabiera estetyka rozwiązania. Ponieważ UPS-y dla SOHO są często instalowane w domu w eksponowanych miejscach, ważne jest, by dobrze komponowały się z otoczeniem. CyberPower przykłada dużą wagę nie tylko do tego, aby sprzęt był wysokiej jakości i zapewniał maksymalną ochronę zasilania, ale także dba o wzornictwo swoich rozwiązań konsumenckich. Mają one atrakcyjny wygląd, więc nie tylko dopełniają infrastrukturę informatyczną, ale także dobrze współgrają z wystrojem domu. Tym samym nie zakłócają przestrzeni, która jest przeznaczona zarówno do pracy, jak i przestrzeni, w której się pracuje i żyje.

Dystrybutorem CyberPower w Polsce jest Konsorcjum FEN.

CyberPower logo

Dodatkowe informacje: Dariusz Głowacki, Business Development Manager, CyberPower Poland, dariusz.glowacki@cyberpower.com