Magdalena Mucha, choć z wykształcenia jest farmaceutką, zdecydowała się na uruchomienie wspólnie z mężem Łukaszem Muchą biznesu w branży IT.  Małżeństwo niemal dwie dekady temu otworzyło hurtownię, gdzie zamiast leków pojawiły się kable, anteny i routery. Wejście na rynek sieciowy okazało się strzałem w dziesiątkę. Polska firma rozwijała się w kraju, a potem zagranicą i w kolejnych latach systematycznie zwiększała obroty oraz zatrudnienie. Wśród specjalistów BATNA24 znajdują się teraz, obok Polaków, również fachowcy z Chin, Turkmenistanu czy Algierii.

Nasza firma dokłada wszelkich starań, aby zarówno sprzęt, którego jesteśmy dystrybutorem, jak i jakość świadczonych usług były na jak najwyższym poziomie. Najwyraźniej robimy to skutecznie, skoro  jesteśmy w czołówce liderów na rynku urządzeń sieciowych – podkreśla Magdalena Mucha.

BATNA24 oferuje wyposażenie i akcesoria dla  sieci bezprzewodowych i przewodowych, w tym również światłowodów. Firma jest europejskim dystrybutorem Ubiquiti Networks oraz Mikrotik.  Na szczególną uwagę zasługuje Ubiquiti Networks – przedsiębiorstwo założone w 2005 r. przez Roberta Pera, który wcześniej był inżynierem zajmującym się obszarem Wi-Fi w Apple’u. Praca u giganta rynku IT nie pozostała bez wpływu na jego dalsze działania w charakterze przedsiębiorcy.  Stylistyka  wykonania produktów Ubiquiti Networks budzi nieodparte skojarzenia ze sprzętem z nadgryzionym jabłuszkiem.

Routery, przełączniki czy mosty bezprzewodowe Ubiquiti Networks cieszą się dużą popularnością na całym świecie. Działają nieopodal wodospadu Niagara, jak też dostarczają bezprzewodowy dostęp do internetu mieszkańcom cypryjskich miast. Można je znaleźć w indonezyjskiej szkole czy polach południowego Meksyku. Jestem przekonany, że również w Polsce ich pozycja będzie rosła w wielu różnych zastosowaniach – mówi Leszek Błaszczyk z BATNA24.

Z kolei powstała w 1996 r. łotewska firma Mikrotik produkuje routery oraz systemy bezprzewodowe adresowane  dla dostawców usług internetowych. Również produkty tej marki znajdują swoich nabywców na całym świecie.  Należy podkreślić, że BATNA24 posiada ponadto własną markę Extralink, pod którą oferuje kompleksowe rozwiązania dla sieci światłowodowych, począwszy od zaawansowanych terminali OLT, poprzez urządzenia klienckie ONU, kable, moduły SFP, zgrzewarki światłowodowe, na akcesoriach sieciowych PON kończąc.

Dystrybutor nie ogranicza swojej oferty w zakresie sprzętu sieciowego do sprzedaży urządzeń oraz akcesoriów trzech wymienionych  marek. W  portfolio BATNA24 można znaleźć również produkty Totolink, TP-Link, RF-Elements, Teltonika, Mimosa, Cisco, Cambium, HPE Aruba oraz Xiaomi.   Wprawdzie przychody ze sprzedaży urządzeń oraz akcesoriów stanowią podstawowe źródło przychodów BATNA24, ale firma oferuje również akcesoria do serwerów oraz urządzenia dla użytkowników domowych – laptopy, jak też systemy alarmowe i solarne. 


W ubiegłym roku dystrybutor z Częstochowy przeprowadził szereg działań, które miały na celu odświeżanie marki.  Firma skróciła nazwę, opracowała  nową identyfikację wizualną oraz całkowicie przebudowała swój sklep internetowy, który oprócz wygody prędkości działania wyróżnia się zupełnie nowym podziałem na strefy B2B i B2C. Taki  układ ma ułatwić klientom detalicznym i biznesowym podjęcie odpowiedniego wyboru.

BATNA to skrót od Best alternative to a negotiated agreement”, co w teorii negocjacji oznacza postępowanie gwarantujące najlepszą realizację interesów strony negocjującej. Doświadczenie wynikające z dwudziestoletniej obecności na rynku, stałe poszerzanie oferty, stworzenie unikalnej linii światłowodów Extralink, a co najważniejsze, nieustanna dbałość o satysfakcję klientów sprawiają, że BATNA24 to najlepszy wybór, jeżeli chodzi o zakup sprzętu sieciowego – podsumowuje Magdalena Mucha.