Na
roadshow Actionu za-prezentowano notebooki i projektory Sony, mo-nitory
LG, procesory i inne rozwiązania AMD oraz materiały eksploatacyjne
ActiveJet. Prezentacje były nie tylko wyliczanką nowości. Sporo miejsca
poświęcono ważnym dla sprzedawców detalom: funkcjom urządzeń, które mogą
zainteresować klientów, dopasowaniu odpowiedniego sprzętu do różnych grup
odbiorców oraz trendom.

Podczas prezentacji Sony można było m.in. dowiedzieć się, co
wyróżnia nowe linie Vaio (niektóre modele mają pełnowymiarowe porty, wymienne
podzespoły i baterie). Aleksandra Jasińska, odpowiadająca w Sony za
projektory, przekonywała, że sprzęt tej marki cechuje dobry stosunek jakości do
ceny, co wynika głównie z wydłużonej żywotności lampy (do
6 – 7 tys. godz.). Pokazano także nową linię modeli Sony Digital
Signage – zdaniem menedżer to rozwojowy rynek, na którym warto być.

Z kolei
Jakub Bułkowski, Sales Manager AMD, prezentował badania, z których
wynikało, że urządzenia dotykowe to segment, który będzie rósł
w najbliższych latach. Zapewnił, że firma stara się przygotować ofertę dla
kanału partnerskiego tak, aby resellerzy nie musieli konkurować z dużymi
retailerami i telekomami, mając na półkach ten sam sprzęt. Producent
w bieżącym roku zapowiada walkę o rosnące segmenty rynku – tablety,
hybrydy, AiO.

Przedstawiciel LG, omawiając parametry nowych monitorów,
skupił się na wyjaśnianiu działania różnych funkcji, które można znaleźć
w specyfikacji, jak Smartshare – bezprzewodowe połączenie monitora
z komórką i tabletem, 4-screen Split – podział ekranu na cztery
obszary, w których są wyświetlane różne aplikacje. To przykłady niektórych
spośród kilkunastu rozwiązań. Z kuluarowych rozmów dowiedzieliśmy się, że
nie wszystkie opcje były znane resellerom.




Sławomir Harazin

 

wiceprezes zarządu Actionu

Podczas
roadshow ofertę zaprezentowali vendorzy, którym zależy na współpracy
z resellerami. Nie wszyscy są nią zainteresowani albo nie wiedzą, jak się
do tego zabrać, bo łatwiej podpisać umowę z kilkoma dużymi odbiorcami
i wysyłać towar. W ciężkich czasach jednak więcej producentów docenia
rolę kanału. Staramy się przekonywać vendorów, aby odpowiednio dobrali ofertę
dla partnerów, tak by ci znaleźli niszę na rynku.

 

Przemysław Smolski

dyrektor handlowy Actionu

Resellerzy mogą zyskać przewagę nad sieciami detalicznymi
dzięki wiedzy na temat oferowanych produktów. W halach nierzadko trudno o
fachową poradę. Bardzo dobra znajomość oferty różnych marek to szansa dla
resellerów na pozyskanie klientów i sukces na konkurencyjnym rynku. Taką wiedzę
staramy się przekazywać podczas Roadshow i innych spotkań dla naszych
partnerów.

Jeśli chodzi o popyt w kanale partnerskim, to sprzedajemy
zdecydowanie więcej tabletów niż w zeszłym roku. Zwiększyło się także
zapotrzebowanie na telefony i smartphone’y. Okazuje się, że resellerzy mogą z
powodzeniem oferować najnowszy sprzęt mobilny, jeśli są do tego odpowiednio
przygotowani i mają asortyment dostosowany do oczekiwań lokalnych klientów.

Kolejne informacje dotyczyły ActiveJeta. Z danych przedstawionych przez
przedstawicieli dystrybutora wynika, że marka jest liderem rynku materiałów
alternatywnych do drukarek (z ponad 40-procentowym udziałem). Gościom
przybliżono m.in. klasyfikację produktów ActiveJet. Resellerzy dowiedzieli się,
jakich nowości można się spodziewać – m.in. zwiększa się liczba kartridży
przeznaczonych do maszyn innych vendorów niż HP.

Przy okazji imprezy resellerzy dzielili się informacjami, na
co jest obecnie popyt. Zdaniem większości klienci szukają urządzeń dotykowych,
ale przede wszystkim smartphone’ów. Zainteresowanie komputerami dotykowymi
z Windows 8 jest nikłe. Okazało się także, że więcej niż połowa
partnerów obecnych na szkoleniu nadal sprzedaje desktopy oraz – jak za
dawanych lat – składa komputery biurkowe. Zatem na oba rodzaje produktów
wciąż są klienci.

Zdaniem resellerów 

• Zbigniew Romański, właściciel, Telcomp

Podobała mi się
prezentacja Sony. Dowiedziałem się nowych rzeczy na temat rozwiązań
odróżniających laptopy tej marki od konkurencji, takich jak dedykowane
oprogramowanie do Internetu i przycisk Assist. Informacje
o unikalnych, istotnych dla użytkownika cechach sprzętu są ważne, bo mogą
pomóc w przekonaniu klienta do zakupu.

 

• Piotr Gwozdecki, właściciel PHU Pomocna Dłoń

Przy takich imprezach
jak roadshow brakuje mi rabatów dla stałych uczestników szkoleń. Wielu
resellerów od dawna z trudem radzi sobie z różnicą cen między hurtem
i sieciami detalicznymi – często w halach w detalu jest
5 – 10 proc. taniej niż u dystrybutora. Taka polityka
cenowa niszczy drobnych sprzedawców. Dla mnie w przypadku Actionu ważniejsze
niż szkolenia jest zaoferowanie przez tę firmę lepszych warunków sprzedaży,
abym mógł konkurować z sieciami. Wtedy poradzę sobie na rynku także bez
roadshow.