Mówiąc o tym podczas majowej konferencji w Warszawie, Terry Dong, wiceprezes Huawei Enterprise Polska, wymienił między innymi najnowsze systemy storage, jak też podkreślił rolę rozwiązania do wirtualizacji, które klienci biznesowi mogą wziąć pod uwagę w chwili, gdy ceny produktów VMware’a, zakupionego niedawno przez Broadcoma, idą mocno w górę. Wspomniał przy tym o szerokim wyborze produktów sieciowych do realizacji złożonych projektów typu Campus i przełomowym, według Huawei, rozwiązaniu dla sieci optycznych – iFTTR OptiXstar F50 – wpisującym się w ideę Fiber to the Room.

Kolejni prelegenci z polskiego oddziału Huawei przedstawili więcej szczegółów związanych z poszczególnymi produktami, a ich użyteczność w biznesie potwierdzili klienci końcowi oraz integratorzy zaproszeni do udziału w konferencji.

Jackie Zhang, President, Huawei Polska, powitał uczestników konferencji.

W kontekście sztucznej inteligencji prezentowano nową linię produktów Ocean Store A800 oraz Ocean Store A310, które stanowią część systemu Huawei AI Data Lake.

AI zaprzęgnięte do naszych rozwiązań przekłada się na czas, w którym wykonywane są operacje oraz ich bezpieczeństwo. W rezultacie wszystko to ma pozytywny wpływ na koszty, które na końcu ponosi klient – przekonywał Daniel Michalczak, Technical Solution Executive w Huawei Europe.

Innowacyjność i użyteczność rozwiązań storage’owych Huawei, działających w oparciu o algorytmy Machine Learning, podkreślał Marcin Bogucki, Business Development Manager w Data Experts (Huawei Gold Partner). Posłużył się w tym kontekście przykładem wdrożenia rozwiązania AI Doctor w jednym z największych szpitali w Polsce.

– Na serwerach Huawei Atlas zaimplementowaliśmy oprogramowanie, które, na podstawie danych dostarczanych w postaci obrazów, było w stanie nauczyć się diagnozować odchylenia w układzie oddechowym. Tak zbudowaliśmy razem ze szpitalem wsparty maszynowo moduł dla diagnozy układu oddechowego. Na potrzeby projektu powiększyliśmy też infrastrukturę klienta o macierze Dorado – powiedział Marcin Bogucki.

Według warszawskiego integratora polski rynek coraz bardziej się otwiera na rozwiązania dostosowane do działania algorytmów sztucznej inteligencji. Rośnie świadomość klientów, ale także instytutów badań naukowych, które dostają granty edukacyjne na rozwój modeli AI.

Inny ciekawy przykład wdrożenia rozwiązania Huawei został przytoczony podczas spotkania Daniela Michalczaka z dziennikarzami na mobilnej wystawie produktów, towarzyszącej konferencji, zorganizowanej w specjalnie dostosowanym do tego tracku. Wdrożenie dotyczyło obszaru backupu i systemu HuaweiOceanStore Protect, na który zdecydowała się jedna z polskich mleczarni, co poskutkowało skróceniem czasu backupu z ponad trzydziestu godzin do trzech.  

– To kompletnie zmieniło centrum danych tego klienta, który wcześniej pogodził się z faktem, że proces backupu musi w jego przypadku trwać tak długo. Inni producenci utwierdzali go w tym przekonaniu, zawsze proponując rozwiązania podobne do tego, które już znał. Teraz klient działa w zupełnie innej infrastrukturze, która w sposób wymierny wpłynęła na jego biznes – podsumował Daniel Michalczak.

Specjalista podkreślił też, że klienci, rozmawiając o backupie, coraz chętniej zwracają się ku rozwiązaniom typu all flash, odchodząc od dysków obrotowych.

Aspekt all flash w rozwiązaniach macierzowych Huawei docenia specjalizujący się w backupie Commvault, kolejny partner, który wziął udział w konferencji. Przemysław Fąfara, pełniącego u tego producenta rolę Senior Systems Engineera, opowiedział, w kontekście rozwiązań chińskiego producenta,  o tym jak zmieniły się wyzwania na rynku backupu. Podkreślił też istotę łatwej skalowalności systemów Huawei, która ma znaczenie dla świadczenia usługi Commvault Cloud.

Szansa podana na tacy

Z kolei prezentacja Arkadiusza Wandasa, Head of Technology Operations w Embriq – kolejnego gościa Daniela Michalczaka – odnosiła się do obecnej sytuacji na rynku związanej z zakupem VMware’a przez Broadcom. Okazuje się, że klienci próbują znaleźć jakieś antidotum na rosnące ceny rozwiązań VMware’a. W przypadku centrum danych Embriq było nim przejście na hiperwizor Huawei.

To dobry moment dla naszej oferty Datacenter Virtualization Solution (DCS), i już widać zwrot klientów ku temu rozwiązaniu. Przy czym istotne jest, że Huawei rozwija DCS od długiego czasu. Te lata rozwoju i inwestycji przynoszą teraz owoce – podsumował Daniel Michalczak.

Natomiast Arkadiusz Giedrojć, CTO w Huawei Enterprise Polska, mówiąc o sieciach campusowych podkreślił, że vendorzy muszą zwracać się ku nowym standardom technologicznym. Dla chińskiego producenta takim standardem jest WiFi 7 i działające w nim rozwiązania. Dla systemów campusowych Huawei kluczowe są trzy cechy: całkowita bezprzewodowość, podnoszenie jakości korzystania z aplikacji oraz ułatwianie klientom rozwiązywania problemów, które powstają w każdej technologii. Realizacją tych zasad ma być natomiast 10 Gb/s jako prędkość dostępowa zapewniana przez urządzenia Huawei.  

Warto przy tym podkreślić, że Huawei ma już niemałe osiągnięcia, jeśli chodzi o implementację infrastruktury sieciowej opartej na WiFi 7. Przykładem jest szkoła w Monako, gdzie zbudowano sieć w oparciu o flagowe access pointy producenta – AC8771X 1T – z przełącznikami 10 Gb/s.

Komentując nowości w portfolio sieciowym Huawei Giedrojć zwrócił uwagę na multiportowe przełączniki dla sieci przemysłowych, z portami po części optycznymi, miedzianymi, a także takimi, które mogą zasilić urządzenia porzez PoE. To według niego kluczowa cecha, dzięki której można dobrać dobrze urządzenia do specyficznych projektów i wymagań klientów.

Gościem Arkadiusza Giedrojcia był Piotr Gierz z S4E, które jest dystrybutorem rozwiązań Huawei w obszarze Enterprise Data Center i ISP. Opowiedział o wdrożeniu z zeszłego roku, które dotyczyło migracji sieci WAN w ZUS do rozwiązania SD-WAN obsługiwanego przez operatora Netia.

Z kolei Patryk Pizoń, Access Network Product Manager w Huawei Enterprise Polska, prezentujący rozwiązania tej marki dla sieci optycznych, zwrócił uwagę na szybki rozwój sieci światłowodowych  w Polsce, dzięki napływowi środków z KPO. Operatorzy chcą obecnie zwiększać swoją wydajność i podwyższać poziom usług dla użytkowników końcowych. W ślad za tym specjalista nawiązał do standardu sieci piątej generacji (F5G) i przypomniał, że Huawei, idzie dalej, przyjmując strategię F5,5G.

Ma to na celu wprowadzenie jeszcze większej niezawodności sieci i bardzo niskich opóźnień. W standardzie F5.5G wszystkie scenariusze sieci optycznych mają działać w oparciu o architekturę łączy 10-gigabitowych – wyjaśnił Patryk Pizoń.

Chińskiemu producentowi bliska jest idea Fiber to the Room, według której łącza światłowodowe mają być doprowadzone wprost do wybranego pomieszczenia w mieszkaniu z wykorzystaniem przezroczystych światłowodów. W tym kontekście specjalista przedstawił rozwiazanie iFTTR OptiXstar F50. To inteligentne urządzenie służy do obsługi aplikacji smart home, umożliwiając operatorom przyśpieszenie ewolucji w stronę inteligentnego świata.

Ze specjalistami Huawei od dawna współpracuje Asta-Net – operator kablowy, który skupia się obecnie na usłudze dostępu do treści, opartej na internecie. Odbiorcami jej usług są nie tylko konsumenci, ale też inni operatorzy. Firma „dorobiła się” 2 petabajtów danych w ramach przestrzeni na macierzach Huawei.

Jeśli chodzi o sieć szkieletową i i połączenia pomiędzy poszczególnymi terminalami OLT wykorzystujemy cały zakres urządzenia Huawei, ze względu na stosunek jakości do ceny tych produktów – podsumowuje Adam Wieczorek, członek zarządu w Asta-Net.

Mobilna wystawa towarzyszyła konferencji Huawei nie tylko w Warszawie, ale również w Jachrance, Krakowie i Katowicach. Prezentowane rozwiązania ukazały przekrój oferty producenta w obszarze enterprise.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Huawei.