Nowy marketplace wszystko.pl został udostępniony dla kupujących. Nową platformę sprzedażową, która jak zapowiadano ma być konkurencją dla Allegro, Amazona i innych największych graczy, Comarch budował przez 2 lata.

Prezesem wszystko.pl został Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarchu i dyrektor sektora ERP.

Na nowej platformie mogą sprzedawać tylko przedsiębiorcy z firmą zarejestrowaną w Polsce. Jak twierdzi Comarch, do tej pory zarejestrowało się ponad 15 tys. sklepów internetowych. Wśród 12 kategorii jest elektronika.

Dla porównania w ub.r. na Allegro działało 135 tys. profesjonalnych sprzedawców, ofert jest ok. 290 mln, liczba użytkowników to ok. 20 mln miesięcznie.

Comarch chce przyciągnąć m.in. resellerów i retailerów oferując np. 0 proc. prowizji od sprzedaży, brak opłat za prowadzenie konta i wystawianie ofert i in. Zapowiedziano dodawanie kolejnych funkcjonalności do marketplace’u. Będzie m.in. aplikacja mobilna dla kupujących.

W Polsce w I kw. 2023 r. Comarch osiągnął 180,8 mln zł przychodów (+7,8 proc. r/r).

Z raportu „B2B e-commerce now” z 2022 r., zrealizowanego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, wynika, że rośnie tempo cyfryzacji rynku B2B. Już 41 proc. firm prowadzi sprzedaż w e-commerce B2B, a co czwarta ponad 80 proc. przychodów generuje w tym kanale sprzedaży. Także jedna czwarta badanych spodziewała się w ciągu roku znacznego wzrostu przychodów z e-commerce (tj. o ponad 20 proc.). Ponad 90 proc. przedsiębiorstw oferujących produkty, usługi i rozwiązania dla biznesu planuje rozwijać e-handel.