Comarch będzie konkurować z Allegro
Krakowska spółka ogłosiła, że rzuca wyzwanie Allegro. Zapowiada rozwój własnej platformy sprzedażowej.
W czasie 5 lat Comarch zamierza zbudować solidny biznes, który będzie rywalem Allegro na rynku e-commerce.
Comarch zapowiedział nową odsłonę swojej platformy sprzedażowej wszystko.pl. Jest ona przeznaczona dla przedsiębiorców, zwłaszcza MŚP. Wśród kategorii jest elektronika. Zmodernizowana platfoma ma ruszyć na początku 2022 r.
„Rzucamy wyzwanie takim firmom jak Allegro” – oznajmił wiceprezes Comarchu, Zbigniew Rymarczyk.
Za słowami mają pójść inwestycje. Firma chce wydać „ogromne pieniądze” na nowy projekt. Do gry ma wejść kilkadziesiąt milionów złotych. Comarch daje sobie 5 lat zbudowanie masy solidnego biznesu – wynika z zapowiedzi.
ERP-y zadbają o zyski
Na nowej platformie wszystko.pl nie będzie prowizji od transakcji. Krakowska firma liczy natomiast, że będzie zarabiać na swoich ERP-ach.
Otóż na wszystko.pl mogą sprzedawać wyłącznie przedsiębiorcy, którzy posiadają oprogramowanie do zarządzania firmą Comarch ERP.
W I kw. 2021 r. Comarch miał 384 mln zł przychodów (z tego ok. 42 proc. w Polsce) i 26,1 mln zł zysku netto. Inwestycje w kraju w minionym kwartale wyniosły ponad 100 mln zł.
Dla porównania skali warto przypomnieć, że Allegro ma ok. 21 mln użytkowników. W I kw. 2021 r. wartość sprzedaży na platformie była bliska 10 mld zł, a przychody spółki wyniosły 1,2 mld zł z zyskiem netto 270 mln zł. Tylko na 2021 r. Allegro zapowiedziało inwestycje wielkości 550 – 600 mln zł.
Podobne aktualności
Comarch 7-krotnie poprawił zysk w Polsce, za granicą spadki
Krakowska grupa osiągnęła lepsze wyniki w kraju w 2023 r., jednak globalny bilans zawiódł oczekiwania.