LiveChat Software zmienił nazwę na Text. Rebranding zarejestrował wrocławski sąd gospodarczy. Postanowienie zapadło uchwałami walnego zgromadzenia w sierpniu br., a zmianę zapowiadano od początku roku.

Rebranding ma podkreślić, iż firma nie jest dostawcą jednego produktu (tj. rozwiązania LiveChat). Wiąże się również ze zmianami w strategii – wyjaśnił prezes Mariusz Ciepły.

Wrocławska firma powstała w 2002 r. Działa na rynku międzynarodowym, dostarcza usługi wspierające sprzedaż i obsługę klientów w modelu SaaS. LiveChat ułatwia szybki kontakt klientów wchodzących na firmową stronę z pracownikami. Text jest jednym z największych na świecie dostawców takiego oprogramowania.

W II kw. 2023 r. (I kw. roku obrotowego 2023/24) wrocławska spółka solidnie poprawiła wyniki. Osiagnęła 83,4 mln zł przychodów, o 25 proc. więcej niż przed rokiem, EBIDTA urosła o 26 proc., do 52,8 mln zł, a zysk netto o 25 proc., do 45,2 mln zł. Oznacza to rentowność netto na poziomie 54 proc.

W całym poprzednim roku finansowym przychody wyniosły blisko 316 mln zł.

Liczba klientów płacących za usługi LiveChat wyniosła na koniec II kw. 37,8 tys., ChatBox 2,8 tys., a HelpDesk ponad 1 tys.