Nawiązując do podsumowania pierwszych tygodni po premierze Windows 8, menedżerka zapowiedziała pojawienie się w kolejnych miesiącach nowych laptopów z ekranami dotykowymi oraz urządzeń konwertowalnych we wszystkich kategoriach cenowych, które powinny poprawić pozycję „ósemki” na rynku (do początku stycznia według Microsoftu sprzedano 60 mln licencji). Wśród nowych urządzeń wymieniła m.in. tablety Acera i lekkie laptopy HP.

Według ankiety przeprowadzonej przez Reutersa w połowie grudnia konsumenci i sklepy bardziej interesowali się produktami Apple’a i sprzętem z Androidem niż z Windowsem, mimo że Microsoft na promocję systemu i swojego tabletu Surface wydał setki milionów dolarów. Zdaniem agencji część osób w branży komputerowej nieoficjalnie przyznaje, że Microsoft nie zrobił wystarczająco dużo w zakresie szkolenia handlowców i edukacji konsumentów, obejmującej nowe urządzenia z Windows 8.

– Myślę, że możemy działać lepiej i będziemy w tym celu współpracować z detalistami – mówiła Tami Reller – Nie krytykujemy ich, ale na pewno handlu jest do zrobienia więcej.

Według Net Applications w połowie stycznia Windows 8 miał 2,26 proc. udziału w rynku systemów komputerowych, wobec 1,72 proc. w grudniu 2012 r. Największą popularnością cieszył się Windows 7 (44,48 proc.). Mac OS X 10.8 miał większy udział niż Windows 8, a niewiele mniejszy – wersje 10.6 i 10.7.